پرستاران بیمارستان 15 خرداد عنوان کردند

پرداخت به موقع مطالبات پرستاران، با اجرای برنامه طرح تحول نظام سلامت

مدیران پرستاری بیمارستان 15 خرداد یکی از نقاط قوت اجرای طرح تحول نظام سلامت را کاهش هزینه های درمانی بیماران بیان کردند.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، هانیه جعفریان سوپروایزر بیمارستان 15 خرداد یکی از نقاط قوت اجرای طرح تحول نظام سلامت را کاهش هزینه های درمان بیماران بیان کرد و گفت: تا قبل از شروع طرح تحول نظام سلامت، شاید بیمارانی که به بیمارستان برای درمان مراجعه می کردند بخاطر هزینه های درمان پیگیر بیماری خود نمی شدند، اما در حال حاضر اجرای این طرح باعث شد تا بیماران به سلامتی خود اهمیت دهند و به دنبال رفع بیماری و بهبود خود باشند.

هانیه جعفریان در ادامه با اشاره به این که تا قبل از اجرای برنامه طرح تحول نظام سلامت، برای تهیه دارو و یا پروتزهای درمانی، بیمار باید به خارج از بیمارستان می رفت، افزود: از زمان اجرای این طرح تاکنون هیچ بیماری برای تهیه دارو و یا پروتزهای درمانی مورد نیاز خود، به خارج از بیمارستان ارجاع داده نشده است و همه داروها از طریق داروخانه خود بیمارستان به بخش مربوطه ارسال می شود.

وی همچنین، ادامه داد: با شروع طرح تحول نظام سلامت تعداد مراجعین به بیمارستانها افزایش یافته است بنابراین کمبود نیروهای پرستار نسبت به گذشته بیشتر مشهود است، اما با برنامه ریزی و تمهیدات وزارت بهداشت از جمله بکار گیری نیروی های طرحی و قرار دادی پرستار به منظور رفع کمبود نیروی پرستار، صورت گرفته است.

جعفریان در ادامه یکی از مشکلات کادر پرستاری را تا قبل از اجرای برنامه طرح تحول نظام سلامت عدم پرداخت به موقع مطالباتشان عنوان کرد و گفت: اجرای برنامه تحول نظام سلامت باعث شد تا کادر پرستاری، مطالبات معوقه خود را دریافت و همچنین مطالبات هر ماه خود را به موقع دریافت کنند.

 

رضایتمندی بیماران از اجرای برنامه تحول نظام سلامت

بنابر این گزارش، لیلا موسوی سرپرستار اورژانس بیمارستان 15 خرداد گفت: اجرای برنامه طرح تحول نظام سلامت باعث شد تا بیماران فاقد بیمه از طریق بیمه سلامت ایرانیان بیمه شوند که خود این مسئله رضایتمندی بیماران را به همراه داشته است.

وی در ادامه یکی از نقاط مثبت اجرای برنامه طرح تحول نظام سلامت را، عدم ارجاع بیماران به بیرون از بیمارستان برای تهیه دارو و تجهیزات بیان کرد و گفت: تا قبل از اجرای این طرح متاسفانه بیماران برای تهیه دارو یا تجهیزاتی مثل پروتز های درمانی به خارج از بیمارستان ارجاع داده می شدند، اما از زمان اجرای برنامه طرح تحول نظام سلامت تهیه دارو و تجهیزات برای بیماران بستری از سوی خود بیمارستان  صورت می گیرد.

به گفته موسوی، کاهش هزینه های درمانی و ارتقا خدمات دهی در بیمارستان به بیماران از مهمترین دستاوردهای اجرای برنامه طرح تحول نظام سلامت است.

 اجرای کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت به نفع همه مردم است

بر اساس این گزارش، مریم ناصری مدیر پرستاری بیمارستان 15 خرداد، یکی از دستاوردهای مهم اجرای برنامه طرح تحول نظام سلامت را، تدوین و بازبینی کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت عنوان کرد و گفت: اجرای کتاب ارزش گذاری خدمات سلامت به نفع همه مردم است چرا که بازبینی در تعرفه های خدمات پزشکی باعث شد، دریافت وجه خارج از تعرفه از سوی برخی پزشکان کاهش و حتی حذف شود.

به گفته وی، از زمان اجرای برنامه طرح تحول نظام سلامت دیگر بیماری برای تهیه دارو و تجهیزات از سوی بیمارستان به خارج از بیمارستان ارجاع داده نمی شود و بیمارستان موظف به تامین دارو و تجهیزات برای بیمار بستری شده می باشد.

مدیر پرستاری بیمارستان 15 خرداد در ادامه یکی از دستاوردهای مهم اجرای برنامه طرح تحول نظام سلامت و اجرایی شدن کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات را پرداخت به موقع مطالبات پرستاران بیان کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار