عباسی گفت: یکی از ویژگی‌های مثبت بودجه ۹۴ بدون کسر بودن آن است و بهتر است بودجه سلامت به گونه‌ای هزینه شود که دسترسی آن برای همگان یکسان باشد.

سلیمان عباسی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که در این روز‌ها مجلس درحال بررسی آن است، توجه به این نکته می‌باشد که چگونه افزایش بودجه سلامت به شیوه عادلانه در اختیار سراسر کشور قرار گیرد. 

وی گفت: بودجه ۹۴ بدون کسر به مجلس ارائه شده است اما به لحاظ قیمت نفت شرایط انقباضی دارد و در چنین شرایطی توجه مجلس به همه ابعاد مورد نیاز در کشور باشد، در این خصوص اعضای بهداشت و درمان تاکید دارند، افزایش بودجه سلامت که از محل ۱درصد مالیات بر ارزش افزوده و هدفمندی یارانه‌ها فراهم می‌شود، صرفا در جهت پیشبرد اهداف طرح تحول هزینه نشود بلکه به گونه‌ای عمل شود که دسترسی همگان حتی مناطق محروم نسبت به خدمات درمانی بهبود یابد و صرفا این اعتبار برای شهرهای بزرگ هزینه نشود. 

وی تصریح کرد: دسترسی عادلانه مردم به سلامت و ارتقاء سطح کیفی خدمات غایب نهایی طرح تحول است و لذا مسئولین باید در راستای این هدف گام بردارند و با نظارت دقیق و محکم از هزینه کرد در بخش‌های حاشیه‌ای و غیر ضروری جلوگیری کنند. 

وی افزود: همانگونه که مردم باید شاهد کاهش پرداخت از جیب خود باشند، باید شاهد دسترسی آسان بخصوص در مناطق محروم و کیفیت بالای خدمات درمانی ارائه شده نیز باشند که این مهم تنها از طریق نگاهی تیز بین و کار‌شناسی محقق خواهد شد. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار