عباسی گفت: با توجه به اینکه تأمین منابع حوزه سلامت به سختی و از جیب خود مردم تأمین شده است، باید سعی شود بیش از آنکه به مقوله درمان توجه شود به مسائل بهداشتی و پیشگیری در بودجه 94 توجه گردد.

سلیمان عباسی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: تأمین منابع مالی برای حوزه سلامت فشار زیادی را به بخش‌های اقتصادی و بخش‌های عمرانی وارد ساخته، به زبان ساده‌تر پولی که بایست در بخش‌های اقتصادی و تولیدی عمرانی هزینه می‌شد، بنا به صلاح دید مسئولان و مجلس در حوزه سلامت جای گرفته است و لذا این پول باید با حساسیت و دقت بسیار بالایی هزینه شود.

وی با بیان اینکه در این خصوص نمایندگان مجلس علاقه‌مند هستند، گزارشی از عملکرد وزارت بهداشت در سال 93 داشته باشند، خاطر نشان کرد: این گزارش چراغ راه را برای پیشبرد اهداف سلامت سال 94 روشن می سازد، به گونه‌ای که بر‌آیندها از عملکرد این وزارتخانه در سال 93 حاکی از صرف همه هزینه‌ها در بخش درمان است، این در حالی است که ما نمی‌خواهیم سال 94 نیز درمان اولویت اول این بخش باشد.

وی تصریح کرد: نمایندگان علاقه‌مند هستند بودجه 94 بیشتر در حوزه سلامت رنگ و بوی بهداشتی داشته باشد و شاخص‌های بهداشتی در بودجه روشن شود تا از صرف هزینه این حوزه در بخش درمان پرهیز شود.

وی یادآور شد: نباید فراموش کنیم بهداشت می تواند ضمن کاهش بروز بیماری‌های واگیردار و غیر واگیر تأثیر بسزایی در حفظ منابع مالی حوزه سلامت داشته باشد.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار