عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد

نگاه ویژه دولت و مجلس به بودجه سلامت/ مدیریت صحیح بودجه سلامت ضرورت دارد

کائیدی گفت: حوزه سلامت تنها بخشی است که در بین دستگاه‌های دولتی توجه ویژه‌ای به لحاظ تخصیص اعتبارات به آن شده است و بعید است این حوزه به لحاظ بودجه‌ای مشکلی داشته باشد.

علی کائیدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: حوزه سلامت تنها بخشی است که در بین دستگاه‌های دولتی توجه ویژه‌ای به آن شده است و به لحاظ بودجه‌ای در سال ۹۴ مشکلی نخواهد داشت. 

وی گفت: با توجه به اینکه یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده به صورت مستمر و قانونی سالانه در آمده است و درآمد ناشی از محل هدفمندی یارانه‌ها به نظر می‌رسد خواسته‌های وزارت بهداشت به لحاظ تامین اعتبارات برآورده شده باشد. 

وی تصریح کرد: مجلس بخصوص کمیسیون بهداشت و درمان تلاش ویژه‌ای در تامین اعتبارات حوزه بهداشت و درمان کرده است لذا نمایندگان توقع دارند که این اعتبار به درستی هزینه شود و تا در چنین شرایطی مشکلات حوزه بهداشت و درمان کاملا رفع گردد و زمینه تحقق هر چه بیشتر گام‌های بعدی طرح تحول سلامت فراهم گردد. 

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی مدیریت صحیح بودجه سلامت بسیار ضرورت دارد، خاطر نشان کرد: بهتر است وزارت بهداشت در زمینه تخصیص اعتبارات از نظر صاحب نظران و منتقدین استفاده کند تا ضمن توجه ویژه به بحث پیشگیری و بهداشت بتواند زمینه درمان مستمر بیماران را در طرح تحول سلامت فراهم کرد. 




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار