سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

استان زنجان، پیشتاز رشد آبزی پروری کشور

استان زنجان از سال 88 رتبه نخست رشد صنعت آبزی پروری کشور را در اختیار دارد.

مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گفت : در حال حاضر482 مزرعه پرورش ماهی در استان زنجان در زمینه پرورش ماهی فعالیت می کنند که از این تعداد416 باب مزرعه مربوط به پرورش ماهیان سرد آبی نظیر قزل آلا و44 مزرعه مربوط به پرورش ماهیان گرم آبی مانند کپور معمولی ،سرگنده و...می باشد.

بورانی افزود :همچنین 6مزرعه تولید و پرورش ماهیان زینتی و 15 مزرعه تولید بچه ماهی قزل آلا نیز در امر پرورش آبزیان استان زنجان مشارکت دارند.

این مقام مسئول ادامه داد: : میزان تولید آبزیان در استان زنجان در سال 92 در حدود 9هزارو450 تن بوده که پیش بینی می شود امسال از مرز 10 هزارتن نیز بگذرد ،در حالی که بر اساس سند برنامه توسعه شیلات، در حدود 3هزار و700 تن برآورد شده بود.

وی با اشاره به میزان بالای تولید آبزیان در استان اضافه کرد : شاخص رشد آبزی پروری در جهان در حدود 6درصد و در کشور ایران 10 در صد و در استان زنجان بیش از 30 در صد می باشد که این امر سبب شده تا استان از سال 1388در زمینه رشد آبزی پروری درسطح کشوررتبه نخست راکسب کرده و آنرا حفظ کند.

مدیر شیلات و آبزیان استان  با اشاره به صدور تولیدات آبزی پروری استان ،به استان های همجواراظهار داشت : در سال 92در حدود 30درصد تولیدات استان به دیگر استان های کشور صادر شده که این میزان تا پایان امسال از 50 درصد نیز بیشتر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد:  رهاسازی و پرورش دیگر محصولا آبزی پروری نظیر ماهی خاویار و شاه میگوی رود ارس و هچنین ماهی سفید و آزاد دریای خزر در سدهای گلابر و خندق لو استان انجام شده و به بهره برداری رسیده است.


انتهای پیام/ش

برچسب ها: زنجان ، رشد ، آبزی پروری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.