سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی استان تهران:

تعداد شکایات تعرفه‌ای نسبت به سال گذشته کاهش داشته است

دکتر خسرونیا با اشاره به اینکه وحدت رویه در دادسراها و دادگاههای بدوی کل کشور مشاهده نمی شود؛ گفت: نباید اختلاف فاحشی بین رای‌هایی که در مورد یک شکایت واحد صادر می‌شود؛ وجود داشته باشد.

دکتر ایرج خسرونیا رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی استان تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه حدود 210 دادسرا؛ دادگاه و هیات بدوی درکل کشور وجود دارد؛ اظهار داشت: وحدت رویه در صدور رای برای یک شکایت واحد مشاهده نمی شد و برای هم شکل کردن و از بین بردن اختلافات فاحش بین صدور احکام در چهارمین همایش کشوری مسوولان انتظامی سازمان نظام پزشکی این مساله را عنوان کرده و مدنظر قرار دادیم.

وی همچنین به شکایات تعرفه‌ای پزشکان اشاره کرد و بیان داشت: درصدد بودیم تا در طرح نوین سلامت با آموزش‌های لازم در شهرستانها از تخلفات تعرفه‌ای پیشگیری کنیم که خوشبختانه تعداد شکایات بسیار محدود و کمتر از قبل بوده است.

وی با اشاره به اینکه آمار پایین شکایات تعرفه‌ای نشان دهنده همکاری و هماهنگی جامعه پزشکی در خصوص اجرای تعرفه‌های جدید است؛ افزود: تعداد پرونده‌هایی که از دادسرا به هیات بدوی فرستاده می‌شود نسبت به یکسال گذشته کاهش داشته که نشان از رعایت تعرفه های مصوب و نبود پدیده زیرمیزی دارد.

خسرونیا ادامه داد: با راه اندازی پرتال 1690 انتظار میرفت که تعداد شکایات تعرفه‌ای افزایش یابد، اما در عمل جامعه پزشکی نشان دادند با قبول تعرفه‌های جدید، به ارائه خدمات درمانی بدون هیچ حاشیه‌ای به بیماران مشغول هستند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چه تعداد از پرونده‌ها به روش کدخدامنشی حل و فصل می‌شود، گفت: زمانی که بعنوان کارشناس در دادسرا فعالیت می‌کردم قبل از تشکیل پرونده سعی به حل و فصل شکایت می‌نمودم و با جلب رضایت بیمار پرونده مختومه اعلام می‌شد اما در حال حاضر با تشکیل پرونده در هیات بدوی و همراه بودن جرم عمومی با آن حتی اگر بیمار هم رضایت دهد پرونده بسته نخواهد شد.

به گفته رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی استان تهران باید رابطه مالی بین بیمار و پزشک قطع شود و با برنامه‌ریزی‌های لازم ویزیت پزشک در مطب نیز توسط سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت شود.




انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.