معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی:

شکایت از کادر درمانی در کشورمان 0.1 درصد است/ برای شکایات تعرفه‌ای هیچ وجهی را دریافت نمی‌کنیم

معاون انتظامی نظام پزشکی اذعان داشت: ستاد کشوری به ستاد استانی در کل کشور تشکیل شده است، که این ستادها با رعایت تعرفه‌ها در حوزه‌های دولتی و خصوصی بخش سلامت با حضور نمایندگی در بیمارستان‌های خصوصی نظارت می‌کنند.

دکترعلی فتاحی، معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص پدیده زیر زمینی اذعان داشت: شکایت از کادر درمانی در کل دنیا 3درصد است که این آمار در کشور ما یک دهم درصد است که نشان می‌دهد آمار بالایی نداریم و در سال گذشته تنها 5درصد از شکایت نظام پزشکی شامل تعرفه‌ها نیز بوده است که از ابتدای سال جاری شکایات و تعرفه‌ها هم در نظام پزشکی هم در کمیته ماده11تعزیرات حکومتی بسیار کاهش پیداکرده است و این نشان می‌دهد که با شروع طرح تحول در حوزه سلامت پزشکان انصافا هم یاری و همکاری به عمل آورده‌اند.

وی در ادامه گفت:‌با این تعرفه‌ها که تقریبا به واقعیت نزدیک شده است، امیدواریم که همکاری پزشکان افزایش یافته و شکایات تعرفه‌ها به حداقل برسد.

معاون انتظامی نظام پزشکی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه در حال حاضر چه نظارتی بر اجرایی شدن رعایت پدیده زیر میزی می‌شود،گفت: ستاد کشوری به ستاد استانی به کل کشور تشکیل شده است که این ستادها با رعایت تعرفه‌ها در حوزه‌های دولتی و خصوصی بخش سلامت نظارت می‌کنند و نمایندگانی در بیمارستان‌های خصوصی دارندکه چنانچه تخلفی گزارش شود به این ستاد ارجاع می‌دهند تا رسیدگی شود.

فتاحی تصریح کرد: چنانچه شاکی خصوصی اعم از حقیقی یا حقوقی داشته باشیم، می‌توانند به ارگان نظارتی، دانشگاه، نظام پزشکی و یا وزارت بهداشت شکایت کنند، ما یک شورای ویژه‌ای را در کل کشور در دادسرا تشکیل داده‌ایم که طبق آن رسیدگی خارج از نوبت را برای شکایات تعرفه‌ای قرار داده‌ایم و به هیچ وجه وجهی را دریافت نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه در گذشته طبق مصوبه موجود در ازای هر شکایتی شاکی وجهی باید پرداخت می‌شد، گفت: اما از ابتدای امسال شکایات تعرفه‌ای رایگان شده است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار