دکتر جواد هروی رئیس کمیته آموزش عالی مجلس در گفتگو با
خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بیش از 80 درصد مشکلات کنونی حوزه آموزش عالی به علت گرایشات کمی و به دور از کیفیت آموزشی است به گونهای که اکنون باید شاهد خروجی فارغالتحصیلان در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد باشیم درحالیکه این افراد هیچگونه توانایی در کسب مهارتهای مورد نیاز در جامعه ندارند.
وی افزود: حتی نسل دانشگاههای پژوهشی در کشور نیز به علت این نگاه خصمانه نیمه تمام و قبل از شکلگیری دستخوش فراموشی شدند و این درحالی است که کیفیگرایی وابسته به پژوهش محوری است.
وی با بیان اینکه اگر پژوهش در رأس برنامههای اجرایی حوزه آموزش عالی قرار بگیرد شاهد بیکاری فارغالتحصیلان نخواهیم بود.
هروی خاطر نشان کرد: قشر اعظم فارغالتحصیلان دانشگاهی دارای مدارکیاند که براساس نیازسنجی بازار کار صورت نگرفته است و لذا باید با تغییر نگرش از سوی آموزش تئوری به آموزشهای مهارتی و کارآفرینی سعی در بهبود رابطه بین بازارکار و رشتههای دانشگاهی باشیم.
انتهای پیام/