سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رستمیان در گفتگو باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

نقش روند ناقص تامین امکانات درمانی در استمرار مهاجرت داخلی

نائیب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس استمرار مهاجرت داخلی را متوجه روند ناقص تامین امکانات درمانی در برخی از استان های کوچک دانست.

عبدالرحمان رستمیان نماینده مردم دامغان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به استمرار مهاجرت مردم از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ در جهت دریافت خدمات پزشکی اظهار داشت: کماکان شاخص رشد گواه بر صحت استمرار مهاجرت مردم از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ برای دریافت خدمات پزشکی است.
 
نایب رئیس کمیسیون بهداشت درمان مجلس با اشاره به نقش مهاجرت و موالید در شاخص رشد جمعییت افزود: در حال حاضر موالید در کشور تقریبا متوسط 1.3 داشته ولی در شاخص رشد شاهد ده برابری فاصله بین اماکن مختلف از دریافت خدمات در کشور هستیم.
 
وی افزود: به عبارتی وقتی شاخص موالید در کشور پایین بوده و شاخص رشد در کشور ده برابر است یعنی مهاجرت داخلی افزایش داشته است.
 
رستمیان در توضیح عوامل مهاجرت‌پذیری و دریافتی مردم نسبت به شاخص رشد جمعییت بیان داشت: زمانی که شاخص رشد در کشوری پایین بوده بی‌شک مردم آن کشور مهاجرت دریافت کرده‌اند ولی زمانی که کشوری شاخص رشد بالایی دارد شاخص مهاجرت پذیری در آن کشور  هم بالا می‌رود، که متاسفانه در حال حاضر شاهد مهاجرت داخلی در کشور هستیم.  
 
نماینده مردم دامغان با بیان این که به خوبی نتوانستیم امکانات و منابع درمانی را در کل کشور تقسیم کنیم، اظهار داشت: بسیاری از رفت و آمدها که به اصطلاح مهاجرت نامیده می‌شود به دلیل نبود امکانات درمانی در برخی نقاط کشور بوده که موجب افزایش در مهاجرت پذیری شده است.
 
وی با اشاره به برخی از کاستی‌ها در حوزه سلامت که موجب مهاجرت می‌شود، تصریح کرد: به عنوان مثال وزارت بهداشت قرار بود در زمینه  ارائه خدمت رادیو تراپی در هر استان خدمت مذکور را فراهم کند که اگر این خدمت وجود داشت مراجعین به این نوع خدمت به نزدیکترین محل زندگی خود مراجعه کرده و دیگر مهاجرتی شکل نمی‌گرفت.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه در شهرهای بزرگ شاهد چند نمونه خدمات درمانی بزرگ هستیم که این ارائه خدمات در حال حاضر در شهرهای کوچک ناقص است که این موضوع می‌تواند به  مهاجرت بیماران از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ دامن زند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.