احمدی گفت: با توجه به بحث کیفیت و استانداردهای خاص تعداد پژوهشگران بر‌تر امسال کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم صبح امروز در نشست خبری که در سالن همایش این وزارت خانه در رابطه با بحث هفته پژوهش و فناوری برگزار می‌شود، طی سخنرانی گفت: امسال بحث پژوهش و فناوری با توجه به سیاست‌های مقام معظم رهبری اهمیت دو چندان دارد، چنانچه نیازمند حضور همه جانبه در ابعاد مختلف فرهنگی جهت توسعه فرهنگ سازی بحث پژوهش و فناوری هستیم. 

وی افزود: امسال با توجه به اینکه هم اکنون در آستانه تحویل و تصویب برنامه بودجه سال ۹۴ هستیم مجموعه‌ای از پارامتر‌ها در رابطه با پژوهش و فناوری از حساسیت بالایی برخوردار است. 

وی اظهار داشت: در ستاد ملی هفته پژوهش امسال شاهد حضور همه نهاد‌ها از وزارت بهداشت، صنعت و معدن، مخابرات، آموزش و پرورش، نفت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های بر‌تر و بزرگ کشور هستیم. 

وی با اشاره به حضور ایرانیان مقیم خارج از کشور در این نمایشگاه گفت: ایرانیان مقیم خارج از کشور در نمایشگاه امسال حضور پررنگ دارند و همین امر ضریب اعتماد محققان ایرانی و خارجی را به مباحث علمی داخل کشور افزایش می‌دهد تا بتوانیم از مهاجرت نیروهای ایرانی کم و ارتباط بیشتری با محققان ایرانی که از کشور خارج شده‌اند داشته باشیم. 

وی خاطر نشان کرد: در نمایشگاه امسال قطب‌های بر‌تر، انجمن‌های علمی بر‌تر و نشریات بر‌تر با استانداردهای خاص انتخاب می‌شوند چنانچه تعداد پژوهشگران بر‌تر با توجه به اهمیت و کیفیت کاهش یافته است. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.