رسانه های رژیم صهیونیستی امروز اعلام کردند کارخانجات در اسرائیل فلج شده‌اند و حدود یک میلیارد دلار خسارت دیده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی خبری فلسطین الیوم؛  مطبوعات و رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند بیش از 70 درصد از کارخانجات و مزارع اسرائیلی همچنان تعطیل است و 30 درصد از کارگران در پناهگاهها کار می کنند زیرا از موشکهای گروههای مقاومت فلسطینی می ترسند.
هاآرتص نوشت 30 درصد از کارگران در مناطق جنوب و مرکزی اسرائیل در داخل پناهگاههایی که برای کار در زمان جنگ ساخته شده اند کار می کنند.
هاآرتص افزود ظرفیت تولیدی کارگران در پناهگاهها به علت نبود شرایط مناسب ، 40 درصد کاهش یافته است.
رادیو اسرائیل اعلام کرد بیش از 70 درصد از مؤسسات ، کارخانجات و مزارع بیش از 20 روز است که تعطیل است به عبارت دیگر تولید ناخالص داخلی در این مناطق در این مدت متوقف شده است.
رادیو اسرائیل خسارات مستقیم و غیر مستقیم وارده به ویژه به مناطق جنوبی اسرائیل را تا روز دوشنبه این هفته حدود 950 میلیارد دلار اعلام و تأکید کرد همه صاحبان کارخانجات و مزارع از دولت درخواست غرامت کرده اند.
انطوان شلحت تحلیلگر مسائل اقتصادی اسرائیل گفت خسارات وارده به مناطق جنوبی ا سرائیل ناشی از موشکهای مقاومت فلسطینی کارفرمایان را مجبور خواهد کرد سرمایه گذاریها و طرحهای خود را به سمت شمال منتقل کنند یعنی مناطقی که از موشکها دور هستند.
شلحت گفت اگر این سرمایه ها منتقل شود جنوب اسرائیل فقط به مناطق مسکونی تبدیل خواد شد که هیچ فعالیتی در آن صورت نخواهد گرفت و همین باعث مهاجرت داخلی به شمال اسرائیل خواهد شد.
صادرات اسرائیل سال گذشته حدود 93 میلیارد دلار بوده است.
مرکز مطالعات اقتصادی اسرائیل - گلوبز - هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد اسرائیل برای دفع هر حمله موشکی مقاومت حدود 100 هزار دلار زیان متحمل می شود.
ارتش اسرائیل به تازگی اعلام کرده است فلسطینیان روزانه 145 موشک شلیک می کنند که هر دقیقه یک فروند موشک به اسرائیل اصابت می کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار