رئيس ثبت احوال گفت: با الكترونيكي شدن آرشيو ثبت احوال آمار ثبت احوال و مركز آمار همسان مي شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ ناظمي اردكاني در همايش تحليل روندهاي جمعيتي كشور با بيان اينكه سازمان ثبت احوال به عنوان يك سازمان حاكميتي و زيرساختي مامور ثبت وقايع حياتي چهارگانه صدور اسناد هويتي براي همه ايرانيان و توليد و نشر آمار و اطلاعات جمعيتي است، گفت: ثبت احوال با همكاري مركز آمار فصل جديدي از نوين سازي را پشت سر مي گذارد و در اين مسير همه اسناد ثبت احوال كشور در حال الكترونيكي شدن است.
وي با بيان اينكه جمعيت منشاء اصلي رشد اقتصادي كشور است افزود: بدون اطلاعات دقيق و به هنگام از جمعيت برنامه ريزي صحيح امكان پذير نيست، چرا كه آگاهي در مورد تحولات جمعيت و ساختار سني و جنسي نياز آتي جامعه را مشخص مي كند.
وي تاكيد كرد: رصد کردن تحولات جمعيت و ترسيم چشم انداز آينده متناسب با الگوي ايراني اسلامي هماهنگ با بخش هاي مرتبط يك ضرورت است چرا كه با توجه به سند چشم انداز 20 ساله لزوم توجه به روند تغييرات جمعيت اهميت دارد.
وي خاطرنشان كرد: بررسي روند تغييرات جمعيت و تدوين سياست مناسب جمعيتي براي دستيابي به اهداف سياسي، اجتماعي، اقتصادي داراي اهميت استراتژيك است.
وي ادامه داد: تجزيه تحليل آمار و شاخص هاي جمعيتي در بهره برداري هاي كلان از كاربردهاي مهم توليد اطلاعات است كه با تصويب الزام اختصاص كد ملي و پستي به هر شخص توليد آمار مهاجرت داخلي كشور فراهم شده است.
وي همچنين با اشاره به 120 ميليون سند موجود در ثبت احوال كشور گفت: در حال حاضر 20 ميليون از اين 120 ميليون سند مربوط به فوت شدگان است و چند ميليون نيز مربوط به افرادي است كه بعد از انقلاب براي تعويض شناسنامه خود اقدام نكرده و يا افرادي كه به خارج از كشور رفته اند براي بروز كردن اطلاعات به كنسولگري مراجعه نكرده اند.
وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر 120 ميليون سند موجود در ثبت احوال به صورت فيزيكي نگهداري مي شود كه تمامي تلاش اين مركز بر آن است كه اسناد به صورت الكترونيكي درآيد.
وي خاطرنشان كرد: با آرشيو جديد ثبت احوال آمار ثبت احوال و مركز آمار هيچ گونه مغايرتي با هم نخواهند داشت./ک
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار