سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون درمان وزارت بهداشت:

کمبود نیروی پرستاری با استخدام 16 هزار نفری هم جبران نمی‌شود

آقاجانی گفت: کمبود نیروی پرستاری بسیار مخسوس بوده به عنوان نقطه آسیب در بدنه درمانی کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛‌ دکتر آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کل کشور گفت: پیگیری شخص وزیر بهداشت و سایر مسئولین، تاکید بر ترمیم نیروی انسانی به خصوص در حوزه پرستاری است و علی رغم استخدام 16 هزار نفری نیروی جدید پرستاری، هنوز مشکل وجود دارد که گاها برای توسعه نیروی پرستاری و جذب نیروی جدید از حوزه ارتقاء کیفیت هتلینگ، برداشته می‌شود.

وی در خصوص پرداخت همراه بیماران در بیمارستان‌ها گفت: پرداخت همراه مصوبه عالی شورای بیمه است که پرداختی‌ها نقش بازدارندگی دارد که اگر این پرداخت‌ها نباشد کنترل همراهان در بخش‌های بیمارستانی مشکل خواهد بود.

آقاجانی در حوزه قاچاق دارو گفت: با شروع طرح تحول نظام سلامت، قاچاق دارو کاهش یافته و یا تعاملات بین سازمان غذا و دارو و بیمه‌ها، به سمت واقعی شدن قیمت داروها پیش رفته‌ایم و با پرداخت تفاوت قیمت‌ها توسط سازمانهای بیمه‌ای پیشرفت چشمگیری در کاهش قاچاق دارو داشته‌ایم.

دکتر آقاجانی در مورد خدمات رسانی به افغان‌ها در کشور گفت: اندکی از این افراد که کمتر از 10 تا 15 درصد هستند بیمه تکمیلی دارند و بقیه به صورت قانونی و غیر قانونی در کشور هستند که ناگزیر از خدمات بهداشتی و درمانی کشور استفاده می‌کنند و بار مالی زیادی بر دوش دولت وارد کرده است.

در این خصوص پیشنهاداتی بین وزارت کشور و وزارت امور خارجه داشته‌ایم و راهکارهایی ارائه شد که از 4 منبع، تجمیع منابع افاغنه تامین شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
تکنسین اورژانس
۱۹:۴۱ ۰۱ آبان ۱۳۹۳
وضع اورژانس ها از لحاظ نیروی انسانی بهتر از پرستاری نیست! کمبود نیرو به حدی شده که باید ۴۰۰ الی۵۰۰ ساعت در ماه کار کرد!