گله مندی معاون درمان از فرآیند شیمی درمانی در کشور

دکتر آقاجانی گفت: متاسفانه توزیع، تجویز و تزریق داروهای شیمی درمانی در کشور از استاندارد‌های لازم برخوردار نیست که در همین راستا وزارت بهداشت برای ساماندهی این حوزه برنامه‌ای را طراحی کرده است.

دکتر محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در پاسخ به این سوال که که به دلیل کمبود مراکز شیمی درمانی و کیفیت پایین شیمی درمانی برخی از بیماران مجبورند که به مراکز خصوصی یا مطب‌های پزشکان برای شیمی درمانی مراجعه کنند که هزینه‌های سنگینی را به آن‌ها تحمیل می‌کند، گفت: شیمی درمانی در 70 بیمارستان دولتی که قطب درمان سرطان کشور محسوب می‌شوند، انجام می‌شود که متاسفانه جوابگوی نیاز بیماران سرطانی نیست.

وی ادامه داد: باید توجه داشت متاسفانه ما در حوزه توزیع، تجویز و تزریق داروهای شیمی درمانی مشکل داریم و هیچکدام از این سه موضوع از استاندارد‌های لازم برخوردار نیست.

آقاجانی عنوان کرد: برای حل این معضلات ما در وزارت بهداشت برنامه‌ای را تدوین کردیم که تا پایان سال 93 اجرایی خواهد شد. در واقع با این برنامه شیمی درمانی استاندارد‌ سازی می‌شود. و این داروها دیگر در اختیار بیمارستان‌های مربوطه قرار می‌گیرد و دیگر بیمار برای تهیه داروهای شیمی درمانی نسخه بدست راهی داروخانه‌های دولتی نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این برنامه علاوه بر تامین داروهای مورد نیاز بیماران شیمی درمانی کیفیت انجام شیمی درمانی ارتقا پیدا می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار