سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدابیر ویژه دولت "پاکستان" برای پیشگیری از هرگونه ناآرامی در ماه محرم

وزیر کشور پاکستان روز جمعه اعلام کرد این وزارتخانه اقدامات و تدابیر اساسی برای پیشگیری از هرگونه ناآرامی در ایام ماه محرم اتخاذ کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "چودری نثار علی خان" این مطلب را جلسه مهم امنیتی روز جمعه نخست وزیر پاکستان با مقامات عالی دولت، سازمان اطلاعات و ارتش مطرح کرد.
 
تاکید بر حفظ امنیت و جلوگیری از وقوع حملات تروریستی احتمالی در طول ماه محرم علیه آیین های مذهبی، از جمله موضوع هایی بود که در این جلسه عالی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
جزئیات بیشتری در باره تدابیر وزارت کشور پاکستان منتشر نشده است.
 
این نشست امنیتی به ریاست محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان و با حضور" چودری نثار علی خان" وزیر کشور، "خواجا محمد آصف"وزیر دفاع، "سرتاج عزیز"مشاور ارشد نخست وزیر در امور امنیت ملی و سیاست خارجی، ژنرال "راحیل شریف" فرمانده ارتش،"ظهیر الاسلام" رییس سازمان اطلاعات ارتش (که بزودی بازنشسته می شود)، "رضوان اخیر"رییس منتخب سازمان اطلاعات ارتش، "اعزاز احمد چودری"معاون وزارت امور خارجه و برخی دیگر از مقامات دولتی و نظامی برگزار شد.
 
مقامات بلند پایه سیاسی و نظامی پاکستان همچنین درباره نقشه ها و توطئه های تروریست ها برای واکنش و تلافی عملیات گسترده نظامی ارتش در شمال غرب این کشور معروف به عملیات «ضرب عضب» به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند.
 
در این نشست امنیتی تصمیم گرفته شد تا موضوع آتشباری های اخیر مرزبانان هندی در خاک پاکستان و کشتن غیرنظامیان پاکستانی بطور گسترده با جوامع بین المللی مطرح شود و به مقامات وزارت خارجه پاکستان ابلاغ شد تا موضوع نقض مکرر آتش بس مرزی توسط نیروهای هندی، برجسته شود.
 
در عین حال، مقامات پاکستانی توافق کردند که هرگونه تنش و اختلافات با هند باید از طریق گفت وگوهای جامع حل و فصل شود.
انتهای پیام /ض

منبع : ایرنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.