سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مروری بر حوادث استان‌ها در ساعات گذشته؛

هلاكت 34 شرور در درگيری با مرزبانان/ رابطه پنهانی يك مرد با همسر دوستش/ گیر افتادن 4 نفر در دریاچه نمک قم

در ساعات گذشته اتفاقات متفاوتی در سطح کشور رخ داده که برخی از مهمترين حوادث را در ذيل می‌خوانيد.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران، در ساعات گذشته اتفاقات متفاوتی در سطح کشور رخ داده که برخی از مهمترين حوادث را در ذيل می‌خوانيد.

داستان رابطه پنهانی مردی با همسر دوستش در غیاب او

یکی از کارآگاهان پلیس آگاهی یکی از خاطرات ضمن خدمتش را در قالب یک خاطره بازگو کرد.

فردی با در دست داشتن مرجوعه‌ای نزد رییس اداره مبارزه با جرایم جنایی شیراز مراجعه و بیان داشت برادرم مدتی در منزل خواهرمان واقع در شهرستان شیراز زندگی می‌کرده و در حدود ۵ روز قبل آنجا را به قصد منزلش به سمت زاهدان ترک کرده است اما تاکنون به منزلش واقع در شهرستان زابل نرسیده است.

وی در ادامه بیان داشت: که برادرم به دلیل درگیری که با یکی از همسایگانش که در شهرستان زاهدان داشت منزلش را به زابل آورده بود اما بازهم این شخص به منزلش در زابل رفت و آمد، دارد و چندین بار با هم درگیر شده‌اند و اکنون همسر برادرم شاکی است که دلیل درگیری برادرم با این فرد را می‌داند و باید جوابگو باشد.

در این خصوص همسر فقدانی احضار شد که در اظهاراتش بیان داشت: شوهر من مدتی برای کار به شهرستان شیراز رفته بود و پس از آن دیگر من شوهرم را ندیده‌ام ولی تا چند روز پیش که قصد داشت به زاهدان بیاید با هم به صورت تلفنی صحبت می‌کردیم.

نهایتاٌ از وی در خصوص درگیری فرد مورد نظر با همسرش تحقیق شد که بیان داشت: حسین آقا دوست همسرم و همسایه دیوار به دیوار ما بوده است و با ما رفت و آمد خانوادگی داشت، همسرم همیشه می‌گفت که حسین مثل برادر من است و هر وقت که من منزل نبودم و تو چیزی لازم داشتی بگو که حسین برایت بیاورد، من هم هر زمانی که کپسول، آب شیرین و یا وسایل دیگری نیاز داشتم به حسین آقا می‌گفتم و او برایمان می‌آورد.

وی در ادامه  بیان داشت: بعد از مدتی میانه آن‌ها بهم خورد و با هم دعوایی کردند، ما هم به‌‌ همان دلیل منزلمان را به شهرستان زابل آوردیم ولی دلیل دعوای آن‌ها را نمی‌دانم.

همچنین در این خصوص از دختر حدوداٌ ١٠ ساله فرد فقدانی تحقیق شد که بیان داشت:  حدود ٢ ماه است که پدرم را ندیده‌ام و از او خبر ندارم ولی در این مدت حسین آقا برای ما وسایل مورد نیازمان را می‌آورد.

در ادامه تحقیقات به شخصی که قبلاٌ با فرد فقدانی درگیر شده بود و در همسایگی آن‌ها زندگی می‌کرد (حسین) مشکوک شده که بر اساس دستور مرجع قضایی دستگیر و به اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی منتقل شد که در اظهاراتش بیان داشت:  فرد فقدانی دوست من بوده و ما زمانی همسایه بوده‌ایم و زمانی که او در منزل نبود، من وسایل مورد نیاز همسرش از قبیل کپسول گاز، آب شیرین و... تهیه و به در منزلش می‌بردم و هیچگونه کدورتی با یکدیگر نداشته‌ایم.

ماموران در ادامه تحقیقات و در بازرسی از خودروی وی لکه‌های خون مشاهده کردند که پس از آزمایش و در بررسی‌های تخصصی آزمایشگاه جنایی و اخذ نمونه خون  فقدانی و همسر وی مشخص گردید ، هر دو با متهم مورد نظر تماسهای زیادی داشته که نهایتاٌ در روند پرونده به ارتباط بین متهم مورد نظر (حسین) و همسر فقدانی پی برده که مجدداٌ از دختر فرد فقدانی تحقیق شد.

دختر فقدانی در ابتدا منکر هر گونه موضوعی بین مادرش و متهم مذکور بود تا اینکه نهایتاٌ لب به اعتراف گشود و بیان داشت: هنگامی که پدرم از منزل خارج می‌شد (حسین) برای ما وسایل می‌آورد، آن شب حدود ساعت ٧ شب حسین به منزل ما آمد و شب خانه ما خوابید تا اینکه به طور اتفاقی صبح پدرم از راه رسید و در منزل را زد و چون کسی از آمدن پدرم خبری نداشت حسین پشت در منزل آمد وقتی که پدرم داخل منزل شد حسین را دید و با هم درگیر شدند و حسین با ضربه چاقو پدرم را زد و چندین بار به این کار ادامه داد تا پدرم را کشت، من گریه می‌کردم و جیغ می‌زدم تا اینکه جنازه پدرم را به داخل حمام بردند و داخل پلاستیک زباله کردند و شب آن را داخل صندوق عقب خودرو گذاشته و آن را به جای دوری بردند و همانجا دفن کردند.

هنگامی که از دختر فرد فقدانی سوال شد که چرا در بازجویی اولیه به این موضوع اشاره نکردی اظهار داشت: من ترسیده بودم و وحشت کرده بودم، حسین به من گفت اگر این موضوع را به کسی بگویی تو را هم مثل پدرت می‌کشم و مادرم هم به من گفته بود اگر به کسی چیزی بگویی من را اعدام می‌کنند.

نهایتاٌ پس از تحقیقات تکمیلی متهم (حسین) وهمسر فرد فقدانی به رابطه‌شان اعتراف و بیان داشتند: ما پس از قتل شوهرم او را به بیابان‌های اطراف شهر بردیم و همانجا دفن کردیم .

سر انجام اکیپی از کارآگاهان این اداره به محل مورد نظر اعزام و پس از جستجو محل دفن شناسایی و جنازه کشف گردید و متهمان پس از بازسازی صحنه با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

هتک حیثیت زن جوان توسط یکی از بستگان

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان دماوند شرق تهران از شناسایی و دستگیری عامل نشر اكاذیب علیه شهروند دماوندی در فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ" سهراب خسروی " جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان دماوند با اعلام این خبر گفت: در پی ارجاع یك فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب به دادخواهی خانمی با هویت معلوم مبنی بر انتشار شماره موبایل وی و همچنین بارگذاری عکس های مستهجن و نسبت دادن آن به شاکیه و انتشار اكاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی علیه وی در یکی از شبکه های اجتماعی، موضوع در دستور كار پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: با تحقیقات از شاكیه و پی جویی فنی و پلیسی توسط کارآگان پلیس فتا، عامل انتشار اكاذیب علیه شاكیه در فضای مجازی كه فردی 31 ساله بود، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار شد. "خسروی" اظهار داشت: با توجه به ادله دیجیتال كشف شده از متهم که از بستگان شاکیه بود، وی صراحتاً به بزه انتسابی خود اعتراف و علت و انگیزه خود را انتقام جویی و داشتن مشکلات خانوادگی با شاکیه اعلام کرد. وی ادامه داد: متهم با تشكیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دماوند معرفی شد.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان دماوند در پایان خاطر نشان كرد: براساس ماده 18 از فصل پنجم - هتك حیثیت و نشر اكاذیب، قانون جرایم رایانه ای: هركس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سیستم های رایانه ای یا مخابراتی اكاذیبی را منتشر نماید یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را برخلاف حقیقت، راساً یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی یا مقام های رسمی به طور صریح یا تلوحی نسبت دهد، اعم از این كه از طریق یاد شده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت به حبس از نود و یك روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محكوم خواهد شد.

34 شرور در درگیری مرزبانان با "گروهک‌های ضد انقلاب" به هلاکت رسیدند/ دستگیری بیش از 7 هزار قاچاقچی در 6 ماه

جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا ازکشف 27 تن انواع مواد مخدر طی شش ماهه سال جاری در مرزهای کشور خبر داد.

سرتیپ دوم "احمد گراوند" جانشین فرمانده مرزبانی ناجا در باره تلاش و عملکرد ماموران مرزبانی ناجا طی 6 ماهه گذشته اعلام کرد : مرزداران کشور با انجام چندین مرحله عملیات در نقاط مرزی ضمن جلوگیری از ورود 27 تن انواع مواد مخدر از خروج بیش از 18 میلیون و 453 هزار و 55 لیتر انواع فراورده های نفتی از کشور جلوگیری کردند. 

وی در ادامه از توقیف بیش از 3 میلیون و 400 هزار عدد انواع مواد محترقه، 2 میلیون پاکت سیگار و بیش از 3 میلیون عدد انواع دارو خبر داد و افزود : همچنین طی این مدت مرزداران کشور مانع از ورود 13 هزار 26 نفر از اتباع کشورهای بیگانه که قصد ورود غیرقانونی به کشور را داشتند، شدند.

سردار گراوند تصریح کرد : طی 6 ماه گذشته در درگیری های مرزی با گروهک های ضد انقلاب و اشرار مسلح 34 شرور مسلح کشته و بیش از 7 هزار قاچاقچی دستگیر شدند. 

جانشین مرزبانی ناجا در پایان عنوان داشت : میزان کشفیات اقلام ضد فرهنگی و ممنوعه در مرزهای کشور نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ترتیب 36 و 25 درصد افزایش داشته است.

اقدام شنیع خواهرزاده ای با دایی نابینا

رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان از دستگیری فردی که با سوء استفاده از اعتماد دایی نابینای خود اقدام به برداشت وجه از حساب وی می کرد خبر داد.

رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان از دستگیری فردی که با سوء استفاده از اعتماد دایی نابینای خود اقدام به برداشت وجه از حساب وی می کرد خبر داد.

سرهنگ حسینی پور در رابطه با این خبر گفت: فردی ضمن مراجعه به پلیس فتا و طرح شکایت اعلام کردطی مراجعه ای که جهت برداشت یارانه به بانک داشته متوجه شده مبلغی از موجودی حسابش کسر شده است.

وی افزود:ماموران با انجام بررسی های فنی و تخصصی متوجه شدند مبالغ کسر شده صرف چند فقره خرید اینترنتی، پرداخت قبض و تهیه شارژ شده است.

حسینی پور گفت: با استفاده از سرنخ های به دست آمده سارق که خواهر زاده شاکی بود شناسایی و طی هماهنگی با مراجع قضایی به این پلیس احضار شد.

وی تصریح کرد:این فرد که با سوء استفاده از اعتماد دایی نابینای خود اقدام به فعال سازی رمز دوم اینترنتی کارت بانکی کرده و از حساب او برداشت های غیر مجاز کرده بود،به مقام قضایی معرفی شد.

"حسینی پور" در خاتمه خاطر نشان کرد: امروزه خدمات بانکداری الکترونیکی امکانات و رفاه فراوانی برای مشتریان ایجاد نموده و موجب صرفه جویی در وقت و هزینه شده است، اما استفاده از این امکانات بدون آگاهی و اطلاعات کافی ممکن است خساراتی را به دنبال داشته باشد.

جزئیات ۵ روز گروگانگیری دختر نوجوان

خانواده دختربچه ۱۲ ساله‌ای که در جریان گروگانگیری ۱.۵ میلیون یورویی، به‌دست آد‌م‌ربایان به قتل رسیده بود، جزئیات تازه‌ای از این پرونده فاش کردند.
 
6مهر امسال، دختربچه 12ساله‌اي به نام زهرا بديهي زماني كه از مدرسه‌ا‌ش در شهرستان بناب در حال بازگشت به خانه بود از سوي 3مرد آدم‌ربا ربوده شد و از همان زمان تحقيقات پليس براي دستگيري آدم‌ربايان و رهايي دختربچه شروع شد. درحالي‌كه آدم‌ربايان براي آزادي گروگانشان درخواست 5/1ميليون‌ يورو كرده بودند، كارآگاهان پليس پس از چند روز توانستند هر سه‌مرد جوان را دستگير كنند.

متهمان اما در بازجويي‌ها مدعي شدند كه 2روز بعد از گروگانگيري، از ترس دستگيري، زهرا را به قتل رسانده و جسدش را در حياط خانه‌ مدفون كرده‌اند و به اين ترتيب جسد دختربچه از عمق 1.5  متري زمين بيرون كشيده شد.

  آغاز گروگانگيري

با گذشت چند روز از اين ماجراي هولناك، ميركاظم بديهي، پدر زهرا كه يكي از تاجران معروف آهن است در گفت‌وگو با همشهري درباره جزئيات ماجرا مي‌گويد: دخترم هر روز با سرويس مدرسه به خانه برمي‌گشت. روز حادثه هم با سرويس به خانه برگشت اما آدم‌ربايان كه با يك خودروي پژو پرشيا در كمينش بودند، او را از مقابل خانه‌مان ربودند.

وي ادامه مي‌دهد: مدتي است كه در مقابل خانه ما، شهرداري در حال ساخت‌وساز است و همين ساخت‌وساز باعث شده كه رفت‌وآمد از اين خيابان كمتر شود و در مقابل خانه ما به‌دليل موانع، ديد كافي وجود نداشته باشد. آدم‌ربايان هم از اين مسئله استفاده كرده و ماشينشان را در محلي پارك كرده بودند كه به راحتي ديده نمي‌شد. آن روز بعد از اينكه دخترم در مقابل خانه از سرويس پياده شد، 2نفر از آدم‌ربايان در صندوق عقب را باز كرده و وانمود مي‌كردند كه در حال تعمير ماشين هستند. وقتي دخترم به آنها نزديك شد، در چشم‌برهم‌زدني به او حمله كردند و بعد از ربودن وي، زهرا را داخل صندوق عقب گذاشتند و به سرعت فرار كردند.

 درخواست ميليون يورويي

تنها 15دقيقه بعد از ماجراي آدم‌ربايي بود كه آدم‌ربايان در تماس با پدر و مادر زهرا، آنها را در جريان ربودن فرزندشان قرار دادند. «حدود ساعت يك بود كه تلفن زنگ خورد. مرد ناشناسي پشت خط بود كه مي‌گفت براي آزادي دخترم بايد 5/1ميليون يورو به‌صورت اسكناس‌هاي 500يورويي پرداخت كنم. ابتدا باورم نشد اما وقتي با همسرم تماس گرفتم، او وحشتزده گفت كه زهرا را دزديد‌ه‌اند.»

مادر زهرا تنها چند دقيقه بعد از دزديده‌شدن دخترش متوجه ماجرا شده بود. او مي‌گويد: «آن روز داخل خانه بودم كه صداي جيغ بلند دختري را شنيدم. ابتدا تصور كردم كه صداي دختربچه همسايه‌ است اما بعد نگران دخترم شدم.

مي‌دانستم او در راه خانه است. با راننده سرويسش تماس گرفتم كه گفت چند دقيقه قبل زهرا را مقابل خانه پياده كرده است. وحشتم بيشتر شد و دوان دوان به كوچه رفتم اما از دخترم خبري نبود. به خانه كه برگشتم تلفن زنگ‌خورد. مردي مي‌گفت دخترم نزد آنهاست و اگر مي‌خواهيم او را زنده ببينيم بايد به حرف‌هايشان گوش كنيم.»

وحشت در خانه بديهي حكمفرما شده بود. آنها تنها راه آزادي دخترشان را كمك گرفتن از پليس مي‌دانستند و به همين دليل ماجرا را به مأموران اطلاع دادند. پدر زهرا مي‌گويد: «بناب شهر كوچكي است. وقتي مأموران وارد عمل شدند، آدم‌ربايان متوجه ورود پليس به پرونده شده و ترسيده بودند كه دستگير شوند.

آنها فقط 2بار با من تماس گرفتند و ديگر خبري از آنها نشد. من و همسر و 2دختر ديگرم روزهاي وحشتناكي را سپري كرديم. ماموران تلاش زيادي كردند كه جا دارد از آنهاتشكر كنم. تا اينكه يك شب زنگ زدند و گفتند كه آدم‌ربايان را دستگير كرده‌اند. وقتي سراغ دخترم را گرفتم، مأموران خبر دادند كه آدم‌ربايان 2روز بعد از ربودن زهرا، از ترس دستگيري او را خفه كرده و در حياط خانه‌شان دفن كرده بودند. وقتي جسد دخترم را ديديم، رد طناب روي گردنش معلوم بود.

گروگانگير آشنا

بعد از دستگيري آدم‌ربايان بود كه مشخص شد نقشه اين گروگانگيري از سوي فردي آشنا طراحي شده است. كسي كه از اقوام دور مادر زهرا به شمار مي‌رود: «من اين مرد را نديده بودم و با او رفت‌وآمدي نداشتيم. اما وي از وضعيت مالي من خبر داشت و براي همين نقشه ربودن دخترم را طرح كرده بود.

او با 2نفر از دوستانش در كارگاهي كار مي‌كرد و وقتي نقشه گروگانگيري را كشيد، با كمك آنها اين نقشه را عملي كرد. آنها بعد از دزديدن دخترم ابتدا او را به كارگاهي كه يكي از متهمان داشت مي‌برند. بعد او را به خانه پدر و مادر وي كه در مسافرت بودند منتقل مي‌كنند و همان موقع متوجه مي‌شوند كه پليس وارد ماجرا شده و از ترس اينكه گير بيفتند و لو بروند، دخترم را به قتل مي‌رسانند و در حياط همان خانه دفن مي‌كنند.»

پدر زهرا با اشاره به اينكه درخواست او و خانواده‌اش از دستگاه قضايي، محاكمه و مجازات هرچه زودتر آدم‌ربايان است ادامه مي‌دهد‌: پس از اين ماجرا، نه‌تنها ما بلكه همه مردم شهر شوكه شدند.
خيلي از مردم با حضور در مساجد براي اينكه دخترم سالم به خانه برگردد دعا كرده بودند و حتي مسئولان مدرسه دخترم، همراه بچه‌ها راهي مسجد شده بودند تا براي بازگشت او دعا كنند. براي همين وقتي خبر مرگ دخترم را شنيديم، همه ما شوكه شديم. زهرا دختر خوش‌قلب و مهرباني بود. او دختر دومم بود و حالا تنها خواسته ما محاكمه هر چه زودتر عاملان اين جنايت است.

سقوط هواپیمای ناجا/هفت سرنشین هواپیما جان باختند/لاشه هواپیما پیداشد

یک فروند هواپیمای نیروی انتظامی که برای بررسی موضوع حادثه سراوان از مقصد تهران به زاهدان رهسپار شده بود، از رادار محو شد.

این هواپیما بیش از یک ساعت پس از حرکت  از مقصد تهران به زاهدان، مفقود شده بود.

یکی از نیروهای امدادگر گفت که لاشه این هواپیما در ارتفاعات سبزپوشان منطقه چاه رحمان بخش کورین پیدا شده است.

از حوالی ساعت ۲۰:۳۰ دیشب یکی از هواپیماهای ملخی نیروی انتظامی با هفت سرنشین از سمت تهران در حال پرواز به سمت زاهدان بود که در میانه مسیر ارتباط رادیویی‌اش قطع شده و اطلاعات این هواپیما از روی رادار محو شد.

این هواپیما از نوع توربو کوماندور نیروی انتظامی داری سه کادر پرواز و چهار سرنشین بوده است.

گفتني است لاشه هواپیمای متعلق به نیروی انتظامی که از مقصد تهران به زاهدان در حرکت بود، توسط گشت هوایی ناجا در منطقه چولی پيدا شد.

 اسامی سرنشینان به شرح ذیل است:


1- سردار "صادقی" معاون ایمنی بازرسی کل ناجا

2- سرهنگ "خرسند نیا" جمعی پلیس پیشگیری ناجا

3- سرهنگ "درودگر" جمعی معاونت عملیات

4- طلوعی

5- سرهنگ "فرخی" خلبان

6- سرگرد "خلیل لو" کمک خلبان

7- ستوان "قویدل" مهندس پرواز

دلیل سقوط هواپیما نظامی مشخص شد

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اعلام کرد: نقص فنی و برخورد با مانع، دلیل سقوط هواپیمای نیروی انتظامی بوده و اجساد شهدا قابل شناسایی است.

زمین لرزه سفید دشت اصفهان را لرزاند

زمین لرزه ای به بزرگی 3،8 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) صبح یکشنبه منطقه سفید دشت استان اصفهان را لرزاند.

به گزارش مرکز لرزه نگاری استان اصفهان ، این زمین لرزه ساعت 9 و 30 دقیقه و چهار ثانیه روز یکشنبه در شمال استان اصفهان رخ داد.

منطقه سفید دشت در مرز بین استان های اصفهان و قم واقع شده است.

گیر افتادن 4 نفر در دریاچه نمک قم

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر قم از نجات چهار شهروند گیر افتاده در دریاچه نمک خبرداد.

حیدر داوودی با اعلام این مطلب اظهارداشت: در ساعت 14 روزگذشته(شنبه) طبق تماس تلفنی از EOC مبنی بر گیر افتادن 4 نفر در دریاچه نمک قم (حوض سلطان) بلافاصله امدادگران به محل حادثه واقع در کیلومتر 35 اتوبان قم – تهران بعد از جاده نمک سبحان اعزام شدند.
وی گفت: بعد از حدود دوساعت جستجو مصدومین که هفت نفر (4سرنشین تویوتا لندکروز و 3 نفر سرنشین ایسوزو یدک بود) نجات یافتند.

داوودی ادامه داد: با هماهنگی معاونت امداد و نجات، خودرو جک در اتوبان اول جاده معدن حضور یافت و افراد ساعت 18:30به خودرو جک رسیده و پس از هماهنگی با عوامل پاسگاه کوشک نصرت در ساعت 18:40 از محل حرکت کرده و افراد نجات یافته در میدان 72 تن پیاده شدند.

انتهاي پيام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.