در حال حاضر به طور میانگین 75 هزار نفر از دانش آموزان اصفهانی برای رفت و آمد به مدرسه از سرویس استفاده می کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علیرضا صلواتی معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان، با مهم برشمردن اوقاتی که دانش آموزان در سرویس مدارس سپری می کنند، گفت: با توجه به اینکه اوقات دانش آموزان در سرویس مدارس مکمل اتفاقاتی است که در مدارس رخ می دهد، سعی کرده ایم رانندگان را از اقشاری انتخاب کنیم که سازگاری بیشتری با دانش آموزان دارند تا آموزش های غلط در این سرویس ها به دانش آموزان منتقل نشود. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه بیشترین اعتراض والدین مبنی بر عدم رعایت تعرفه قیمت سرویس مدارس است ، گفت: در حال حاضر سه گروه خودرویی سرویس مدارس وجود دارد که گروه اول شامل: پراید و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، گروه دوم شامل :سمند و پژو و گروه سوم شامل :ون و هایس می باشد که طبق کرایه مصوب شورای اسلامی شهر ، میزان کرایه ها نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است. 

وی اظهارداشت: بر این اساس کرایه امسال گروه اول تا مسافت 3 کیلومتر 62 هزارتومان ، گروه دوم 66 هزارتومان و گروه سوم 54 هزارتومان خواهد بود. 

صلواتی تاکید کرد: با هر کیلومتر اضافه تر 6300 تومان به کرایه سرویس ها اضافه می شود. 

وی تصریح کرد: بر اساس الگوی مصوب در مقاطع ابتدایی تعداد سرنشین های سرویس مدارس تا 5 نفر و دیگر مقاطع تا 4 نفر مجاز است و تعداد بیبشتر از این تخلف محسوب می شود .

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان به راه اندازی خط اول اتوبوس مدرسه در شمال و شمال غرب اصفهان اشاره کرد و گفت: اتوبوس مدرسه با اولویت مدارس دخترانه از ابتدای سال تحصیلی جدید راه اندازی می شود و در صورت موفقیت این سرویس ها در سایر نقاط شهر نیز برقرار خواهد شد.

انتهای پیام/ گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.