سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

شناسایی و ثبت 34 وقوفه قدیمی در جغتای

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جغتای از شناسایی و ثبت 34 موقوفه قدیمی با بیش از یک قرن قدمت در نیمه اول امسال ذر این شهرستان خبر داد.

احمد محمدیان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد گفت: این موقوفات که وقف آنها در اسناد کاغذی درج شده بود توسط مردم روستاهای شهرستان جغتای به این اداره تحویل یا ماموران اوقاف موقوفات را شناسایی کرده اند.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی موقوفات کشف شده 9 میلیارد و 716 میلیون ریال است، افزود: این موقوفات شامل زمین مزروعی، واحد مسکونی، درخت، آب، زمین ملکی، مغازه و باغ می باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جغتای تصریح کرد: اسناد مزبور اغلب از اجداد روستاییان به آنان ارث رسیده و تاکنون در هیچ مرکز رسمی ثبت نشده بود که با همت ماموران اداره اوقاف و امور خیریه احیا و به ثبت رسید.

محمدیان گفت: نیت واقفین این موقوفات، ساخت خانه عالم، توسعه بقعه متبرکه امامزاده 'عبدالله گفت'، هزینه برای مسجد، ساخت مسجد، راه اندازی دارالقرآن، عزاداری اهل بیت عصمت و طهارت بویژه حضرت امام حسین (ع)، ساخت حوزه علمیه و ارائه خدمات آموزشی است.

وی با اشاره به تمایل بسیار مردم این شهرستان به انجام امور خیریه بویژه وقف افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 170 وقف به ارزش پنج میلیارد ریال در جغتای به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ا

برچسب ها: وقف ، موقوفات ، جغتای
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.