وزیر کشور گفت: همه ما باید در راه ارتقاء جایگاه جمهوری اسلامی ایران تلاش کنیم و اقتصاد و سازندگی را همانند جبهه های جنگ جدی بگیریم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، عبدالله رحمانی فضلی، وزیر کشور ظهر امروز در چهارمین یادواره شهدای شهرداری های سراسر کشور در مشهد با تاکید بر کار و تلاش در جهت ارتقاء جایگاه کشور گفت: کا ر و تلاش، جدی گرفتن موضوع اقتصاد مقاومتی و جهاد در حوزه های اقتصادی از جمله وظایف ما در شرایط کنونی کشور است.

وی با اشاره به شرایط استبدادی حاکم بر ایران پیش از انقلاب اسلامی گفت: در آن زمان، ایران ژاندارم منطقه بود و به نوکری آمریکا در منطقه افتخار می کرد اما اینکه ملت ایران توانست از نوکری آمریکا به سمت بندگی خدا حرکت کند و به اتحاد و یکپارچگی برسد به خاطر رهبری آگاهانه امام راحل بود.

رحمانی فضلی افزود: این یکپارچگی هم اکنون به جایی رسیده است که بیداری اسلامی و مقاومت و استقامت ملت ما به الگویی برای تمام مردم دنیا تبدیل شده و هم اکنون ایران به عنوان یک عامل موثر در معادلات بین المللی و منطقه ای مطرح است.

وی با بیان اینکه ایران با رسالت بزرگی که بر دوش دارد باید شهدای بیشتری را نیز تقدیم این راه کند، گفت: اگر ما ادعای درک و معرفت داریم در عمل نیز باید به گونه ای رفتار کنیم که حافظ خون های ریخته شهدا باشیم و همه تلاشمان را برای ارتقاء دین خدا و حکومت اسلامی به کار ببندیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: کسانی که درکی از این موضوع نداشته باشند و بخواهند از مسیر منحرف شده و به شهدا بی توجه باشند، یقین بدانند که خون شهدا، مسیر و خط آن ها را افشا خواهد کرد.

وزیر کشور، اطاعت از ولایت را یکی از مهم ترین وظایف مردم در شرایط فعلی کشور دانست و تاکید کرد: ولی فقیه ما یک هدایت گر واقعی و دلسوز این مسیر است و اگر می خواهیم راه شهدا را طی کنیم باید راه ولایت را استوار و محکم در پیش بگیریم و ملت، کسانی را که بر خلاف این مسیر حرکت کنند، نخواهد بخشید.

وی با اشاره به حفظ وحدت و انسجام به عنوان دومین وظیفه مهم ملت گفت: اگر کسی بر خلاف وحدت و انسجام سخنی بگوید یا عملی انجام ندهد در مسیر شهدا حرکت نکرده است زیرا دشمنان ما قسم خورده اند که این نظام را نابود کنند.

رحمانی فضلی ادامه داد: دشمنان، ضربه های زیادی را از ما خورده اند و نمی توانند از ضربه هایی که در هشت سال جنگ تحمیلی و 36 سال انقلاب اسلامی خورده اند، خود را جمع و جور کنند و در همه جا محکوم به شکست بوده اند.

وی تاکید کرد: آن ها می دانند منشا نور و درخشندگی، جمهوری اسلامی ایران است و می خواهند جمهوری اسلامی را نابود کنند بنابراین همه ما موظف هستیم در پناه ولایت و با حفظ وحدت، در برابر دشمن مقاومت و ایستادگی کنیم.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود مفهوم عمیقی از شهید در دل و جان همه مردم ایران گفت: ما با دل و جان خود پذیرفته ایم که خون شهید و راه و هدف او برای ما فرقان است و حق از باطل و پاکی و ناپاکی را از یکدیگر جدا می کند.

وی با بیان اینکه خونه شهید، فصل جدا کننده است، گفت: ما خون شهید را فصل می دانیم زیرا ایمان را از کفر، و صلابت را از انفعال و ترس جدا می کند و ما را در مسیر رسیدن به خدا و عبودیت او هدایت می کند.

رحمانی فضلی، یاد شهدا را ذکری برای زدودن غفلت ها عنوان کرد و افزود: یاد شهدا، ذکر است زیرا ما را از غفلت که موجب آسیب رساندن به ایمان می شود، بیرون آورده و غفلت نسبت به معاد، ولایت، مسئولیت فردی و مسئولیت اجتماعی را می زداید.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: وزیر کشور ، افتصاد ، جهاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.