سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخایی در نشست ماهانه انجمن روابط عمومی ایران:

روابط عمومی‌ها برای پیشبرد اهداف سازمانی باید از امکانات بروز استفاده کنند

سفیر پیشین ایران در قطر و تونس در نشست ماهانه انجمن روابط عمومی ایران گفت:‌ در علم روابط عمومی اصولی پایه است که این اصول در هر اجتماعی اعم از خانوادگی، کشوری و جهانی حاکم است.

 به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران ؛سید باقر سخایی معاون پیشین وزارت امور خارجه به جایگاه روابط عمومی و نقش آن در پیشبرد روابط بین الملل اشاره کرد و گفت: روابط عمومی در حوزه ورود به سازمان ها است و به گفته پدر روابط عمومی ایران مرحوم پروفسور نطقی،" روابط عمومی آینه تمام‌نمای هویت سازمان است" و مسئولیت اشخاصی که در این جایگاه رفیع خدمت می‌کنند بسیار سنگین است و باید الگوی کارمندان در سازمان باشد.

وی افزود: مدیران ارشد برای خدمت‌گزاری و تکریم بیشتر به مردم باید در انتخاب مدیران روابط عمومی، شاخصه‌هایی را لحاظ کنند؛ چنانچه مدیران منتخب با این استانداردها اعم از شناخت مخاطبان و آسیب‌شناسی از نقاط قوت و ضعف سازمان مذکور، اعتماد‌سازی که شرط اساسی در توفیق انسان در هر اجتماعی است، صداقت در گفتار و عمل، خوشرویی و حسن خلق احترام گذاشتن به افراد سازمان به ویژه طبقات پایین و دست کم نگرفتن آن‌ها، رعایت ظاهر و آداب اجتماعی، انعطاف پذیری داشته باشد، قطعا موفقیت در این صورت حتمی است.

عضو شورای برنامه ریزی نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: روابط عمومی‌ها برای پیشبرد اهداف سازمانی باید از امکانات بروز استفاده کنند و کارمندان در حیطه کاری خود آموزش‌های لازم را ببینند و داشتن یک نشریه داخلی درون سازمانی ضروری به نظر می‌رسد.
 
مدیران در هر هفته در راستای حل مشکلات کارمندان باید وقت ملاقات برای گره‌گشایی تخصیص دهند. همچنین، عضو شورای راهبردی مجمع جهانی صلح اسلامی به نمونه‌هایی از روابط عمومی های موفق در روابط خارجی اشاره کرد.

در پایان، لوح تقدیر ویژه انجمن روابط عمومی ایران به سید باقر سخایی رئیس انجمن دوستی ایران و قطر اهدا شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.