سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آل اسحاق در همایش صادرات غیر نفتی

لزوم بازنگری در سیاست‌ها و مقررات‌های صادرات/ تجارت در توسعه اقتصادی نقش کلیدی دارد

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مشکلات در رابطه صادرات گفت: سیاست‌ها و مقررات در رابطه با نیاز به بازنگری دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران یحیی آل اسحاق رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در چهارمین همایش صادرات غیر نفتی که صبح امروز برگزار شد گفت: یکی از راهکارهای ارائه شده در بسته خروج از رکود توسعه صادرات غیر نفتی است.

وی افزود: تجارت رکن مهمی بر توسعه کشورها است و رابطه تجارت با امنیت ملی چه در حوزه داخلی و یا خارجی نقش کلیدی دارد که لازمه آن اینست که چگونگی رفع محدودیت‌ها و همچنین مشوق‌های لازم اجرا شود.

وی ادامه داد: تجارت برآیند همه عوامل تاثیر گذار داخلی و خارجی است که عدم همخوانی با مهندسی تجارت جهانی و عدم رعایت الزامات لازم در این زمینه تاثیر گذار است.

آل اسحاق تصریح کرد: یکی از مسائل مهم در دولت‌های گذشته عدم همخوانی سیاست خارجی با سیاست‌های اقتصادی است که نتیجه آن افزایش واردات و رکود در صادرات است.

وی در ادامه با اشاره به سیاست‌های اجرایی در بسته خروج از رکود گفت: چگونگی اقتدار در اجرای سیاستها نیز بسیار پر اهمیت است.

رئیس اتاق بازرگانی افزود: در امر واردات و صادرات نکته مهم مدیریت واردات است که باید برای تولید و در جهت صادرات باشد یکی از مشکلات صادرات و تجارت مسائل ارزی است و تکلیف رابطه ارز و نظام بانکی و صادرات باید سامان بگیرد.

آل اسحاق ادامه داد: نکته دیگر سیاست ها و مقررات در رابطه با صادرات نیز نیاز به بازنگری دارد و همچنین مشوق‌های صادراتی و محدودیت‌ها در امر صادرات با توجه به حضور رقبا در عرصه‌های جهانی باید مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تجارت ، صنایع ، معادن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.