مدیرکل آمریکا و اروپای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: برای نخستین نمایشگاه تخصصی ایران در ترکمنستان که 29 تا 31 مردادماه امسال در عشق آباد 82 شرکت ایرانی در حوزه نفت و گاز و مصالح ساختمانی حضور خواهند داشت


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، ميز کشوري ترکمنستان به منظور افزايش تبادلات اقتصادي بين خراسان شمالي و کشور ترکمنستان؛ دیروز برگزار شد،

عبدالحمید اسدیان در نشست میز ترکمنستان در بجنورد گفت: هیات دولت با واردات 10 میلیون دلار کالای بدون تعرفه گمرگی از کشور ترکمنستان موافقت کرد.

وی میزان صادرات ایران به ترکمنستان را پارسال حدود 857 میلیون دلار اعلام و بیان کرد: آمار صادرات ایران به این کشور در 10 سال اخیر به بیش از 10 برابر افزایش یافته است.

قائم مقام مرکز ملی فرش ایران هم گفت: 400 میلیون دلار فرش تا پایان سال 93 به خارج از کشور صادر می شود که رشد صادرات در چهارماه نخست امسال نشان از تحقق این امر دارد.

ابراهیم عزیزی افزود: پارسال 314 میلیون دلار فرش دستباف ایران به خارج از کشور صادر شد.

وی گفت: مرکز ملی فرش دستباف ایران برای تحقق برنامه صادرات 400 میلیون دلاری فرش در سال جاری برگزاری نمایشگاه های تخصصی این صنعت را در خارج کشور افزایش می دهد.

استاندار خراسان شمالی گفت: ترکمنستان با راه اندازی بازارچه مرزی پرسه سو در مرز خود با استان مخالف است.

سیدعلی اکبر پرویزی هم در نشست میز ترکمنستان در بجنورد افزود: وزارت امور خارجه ایران پیگیری های لازم را برای ایجاد این بازارچه مرزی را انجام داده، ولی به دلیل مخالفت ترکمن ها این کار عملی نخواهد بود.

وی گفت: درصورت نیاز به گشایش بازارچه پرسه سو در مرز این استان با ترکمنستان، می توان این طرح را در سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به ترکمنستان ارایه کرد.

ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.