سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر روابط عمومی میراث کرمان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تخریب خانه‌های تاریخی "کرمان" شایعه است

علی ابراهیمی‌نژاد مدیر روابط عمومی میراث کرمان:تخریب بافت فرسوده که مکانی برای تجمع معتادان و زندگی اتباع افغان در "کرمان" شده بود، به منظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی با گرفتن مجوز و با همکاری ستاد‌های انتظامی و شهرداری کرمان صورت گرفت.

علی ابراهیمی‌نژاد مدیر روابط عمومی میراث کرمان در خصوص دلایل تخریب چهل خانه تاریخی در این استان در گفتگو باخبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: هیچ خانه تاریخی در این استان تخریب نشده است و تنها بافت فرسوده و غیر قابل ارزش که قابلیت مرمت و احیا را ندارند تخریب شد که فاقد ارزش تاریخی هستند.

ابراهیمی‌نژاد ادامه داد: دلایل تخریب این بافت‌های فرسوده تجمع اتباع افغان و معتادان شده بود که با اخذ مجوز نهادهای انتظامی و شهرداری به منظور رفع آسیب‌های اجتماعی کار تخریب این مجموعه فرسوده را شروع کردند.

وی تصریح کرد: بازتاب و انتشار تخریب فضاهای مخروبه و غیرقابل ارزش به جای بافت تاریخی میراث فرهنگی به عنوان حافظ واقعی و پاسدار ارزش‌های فرهنگی کشور را زیر سوال برده است و فضای کاری را برای میراث فرهنگی به فضایی ناخوشایند و نامناسب می‌کشاند و این مسئله جوسازی و شایعه است.

وی عنوان کرد: بافت تاریخی علاوه بر نظارت میراث فرهنگی نظارت یگان حفاظت میراث را در برداشته و اگر تخریبی صورت گیرد علاوه بر برخورد میراث فرهنگی، یگان حفاظتی نیز برخورد جدی با عاملان خواهد داشت.

ابراهیمی در پایان افزود: در خبرگزاری‌های مختلف به این مسئله زیاد پرداخته شده که کذب محض است و تنها فضای مخروبه و غیرقابل ارزش تخریب شده است.

انتهای‌پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.