معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه10 آگاه سازی شهروندان از مشکلات و معضلات اجتماعی بافت فرسوده را از جدی ترین برنامه های منطقه متبوعش خواند و گفت:60 درصد از مساحت منطقه10 را بافت فرسوده تشکیل می دهد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مهدی صفدری گفت: این منطقه پس از منطقه 17کوچکترین منطقه شهرداری تهران از بعد مساحت است.

وی با بیان اینکه شاخص ترین محلات منطقه 10 عبارتند از: بریانک، حسام الدین و قصر الدشت افزود: این منطقه یکی از مناطق قدیمی شهرتهران است که حدود یک قرن پیش شکل گرفته و تراکم بالای جمعیت نیز از ویژگی بارز آن به حساب می آید .
 
وی تصریح کرد: منطقه 10 به لحاظ موقعیت جغرافیایی از شمال به خیابان آزادی، از جنوب به خیابان قزوین ، از شرق به بزرگراه شهید نواب و از غرب به بزرگراه یادگار امام (ره) منتهی می شود .
 
معاون و شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 10 با اشاره به اینکه این منطقه بیشترین سطح بافت های فرسوده پایتخت را دارد، گفت: 60 درصد از مساحت منطقه را بافت و ساختمان های فرسوده تشکیل می دهد که چیزی بیش از 19 هزار پلاک می شود .
 
وی خاطرنشان کرد: درچندسال اخیر و در راستای سیاست های ابلاغی از سوی شهرداری تهران، یکسری تسهیلات تشویقی به شهروندان داده شده که می توان به ارایه پروانه ساخت رایگان و یک طبقه تشویقی اشاره کرد.
 
صفدری با اشاره به اینکه در نوسازی بافت فرسوده در بین مناطق تهران پیشتاز هستیم، اعلام کرد: در سال 91 از 1384 پروانه صادره در منطقه ، 995 مورد آن مربوط به بافت فرسوده بود که چیزی در حدود 72 درصد می شود .

وی افزود: در سال 92 نیز از 1400 پروانه صادر شده، در حدود 900 مورد آن در بافت فرسوده و مختص ساختمان های فرسوده بود.
 
معاون شهرسازی و معماری منطقه 10 با بیان اینکه در 3 ماهه اول امسال نیز 182 پروانه ساخت در بافت فرسوده منطقه صادر شده است، ادامه داد: نوسازی بافت های فرسوده در منطقه 10 یکی از مهمترین برنامه هایی است که با مدیریت دنبال می شود .

صفدری با اشاره به اینکه 7 دفتر نوسازی و تسهیل گیری در منطقه فعال است، تاکید کرد: آگاه سازی شهروندان به مشکلات و معضلات اجتماعی بافت فرسوده از جدی ترین برنامه های شهرداری منطقه در چندسال اخیر است.
 
معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 10 در پایان با بیان اینکه با توجه به گستردگی حجم فضاهای فرسوده موجود منطقه نمی توان در کوتاه مدت شاهد نوسازی کامل بود، گفت: با برنامه ریزی درست می توان این مشکلات و معضلات را در راستای ارایه خدمات بهتر به شهروندان تبدیل به فرصت کرد .


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار