مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه باید انگیزه لازم برای مشارکت هر چه بیشتر شهروندان در نوسازی بافت های فرسوده ایجاد شود، گفت: راه اندازی دفاتر خدمات نوسازی در سطح پایتخت بر مبنای نظام مشارکت است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،‌ عبادلله فتح اللهی ، با اشاره به اینکه این دفاتر توانسته اند آگاهی لازم درخصوص معضلات و مشکلات اجتماعی حاکم بر بافت های فرسوده شهر تهران را به طور کامل به شهروندان آموزش بدهند، افزود: طی چند سال اخیر دفاتر خدمات نوسازی توانسته اند مشارکت مردمی در نوسازی بافت های فرسوده را بالا ببرند.

وی با بیان اینکه ارتقاء شرایط زیست محیطی محلات یکی از وظایف مهم دفاتر خدمات نوسازی است، تصریح کرد: در حال حاضر نیز کارشناسان دفاتر خدمات نوسازی به طور کامل با موانع و مشکلات نوسازی در محلات آشنا هستند و به نوعی این دفاتر خط مقدم نوسازی در همه محلات شهر تهران هستند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به اینکه دفاتر خدمات نوسازی با هدف ارائه مشاوره به ساکنان بافت، تسهیل گری، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به شهروندان خدمت رسانی می کنند، خاطرنشان کرد:اجرای پروژه های بهسازی محیطی در محلاتی که سرعت نوسازی در آن ها پائین تر است، اثرات مثبتی داشته و مدیریت شهری به آن نگاه ویژه ای دارد.
فتح اللهی بار دیگر با بیان اینکه حمایت تمام دستگاه ها برای نوسازی بافت های فرسوده پایتخت امری ضروری است، خاطرنشان کرد: مردم، شهرداری، دولت و سرمایه گذاران بخش خصوصی ، 4 عنصر به هم پیوسته در نهضت نوسازی هستند.

وی افزود: معتقدیم در حالی که کالبد و ساختار محله ای نوسازی می شود، آن محله از لحاظ روحی، روانی و کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی نیز باید بتواند به نقطه قابل قبولی برسد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در پایان با تشکر از حمایت های اعضای شورای اسلامی شهر تهران در راستای احیاء و نوسازی بافت های فرسوده، تبصره 48 بودجه 93 شهرداری مصوب این شورا را بسیار کارآمد و تأثیرگذار در امر نوسازی دانست.



انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار