سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار جلالی در دومین مانور پدافند پرتوی مطرح کرد

انجام سومین مانور پدافند پرتوی در بوشهر/ ساخت جدیدترین دستگا‌ه‌های رفع آلودگی و پایش هوایی

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تجهیزات جدیدی در حوزه پدافند پرتوی از جمله اورژانس هسته‌ای، دستگاه‌های جدید رفع آلودگی و پایش هوایی ساخته شده است.

به گزارش حوزه دفاعی-امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پایداری ملی، دومین مانور پدافند پرتوی با نام "پیامبر اعظم(ص)" به‌منظور ایجاد آمادگی با پیامدهای هسته‌ای و مدیریت بحران و با هدف برخورد با اقدامات احتمالی از سوی بیگانگان، حوادث پرتوی، هر گونه شرایط اضطرار و بحرانی و مقابله با نفوذ احتمالی در راستای خرابکاری صنعتی و فیزیکی در منطقه هسته‌ای اصفهان صورت گرفت.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در این رابطه گفت : برابر پروتکل آژانس هسته‌ای، این نوع رزمایش‌ها به‌صورت ثابت و سالانه در تمامی کشورهای دارای سایت هسته‌ای و زیرساخت‌ها در این حوزه، برای ایجاد آمادگی بیشتر و نشت احتمالی انجام می‌پذیرد.
 
سردار جلالی یادآور شد: اولین مانور در استان مرکزی و دومین آن امروز در استان اصفهان انجام گرفت و به یاری پروردگار سومین مانور هم در بوشهر انجام خواهد شد تا در صورت بروز احتمالی حادثه بتوانیم برابر مقررات از آسیب‌پذیری احتمالی جلوگیری کرده و حافظ حراست از مردم و کشور باشیم.
 
وی ادامه داد: نشت یابی رادیو اکتیویته، تثبیت آلودگی در منطقه‌ای خاص ، رفع مواد پرتوزا در خاک، هوا و آب و بحث پسماند داری از مراحل تخصصی این رزمایش بود و در 2 قسمت داخلی و محیط پیرامونی سایت اجرا شد، جلوگیری از ترکیدگی منابع مواد پرتو زا، دروازه‌های آشکار ساز مواد آلوده ویژه افراد و خودروهای آلوده شده در محیط، حمام شستشو ، قرنطینه و اورژانس هسته‌ای از مراحل آموزش‌های تخصصی بود که در این رزمایش، با مسئولیت استاندار و با به‌کارگیری همه‌ی دستگاه‌های اجرایی استان ازجمله سپاه، نیروی انتظامی، هلال احمر، صداوسیما ، مجموع بهداشت و درمان و تمامی دستگاه‌های دارای ظرفیت امدادی انجام گرفت و ارتباط بسیار خوب بین سایت و استانداری برقرار گردید تا بتواند پیامدهای احتمالی را رفع و خنثی نماید.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تجهیزات جدیدی در حوزه پدافند پرتوی از جمله اورژانس هسته‌ای، دستگاه‌های جدید رفع آلودگی و پایش هوایی ساخته و آماده‌، در این رزمایش تست و کنترل شد، که موفقیت‌آمیز بود و خوشبختانه به‌تمامی اهداف از پیش تعیین گردیده رسیدیم .
 
در پایان جلالی ؛ برگزاری رزمایش پدافند پرتوی در منطقه هسته‌ای اصفهان را بسیار خوب و مثبت ارزیابی کرد و از زحمات و عملکرد کلیه دست اندرکاران و عوامل اجرایی این رزمایش تشکر و قدردانی بعمل آورد.

لازم به ذکر است، پیش مانور داخلی این رزمایش، پیش از این با هدف هماهنگی، انسجام و افزایش توان عملیاتی و استفاده از ظرفیت های موجود با خود باوری عوامل دخیل در مانور اصلی در این منطقه برگزار شده بود.در این رزمایش استانداری اصفهان و 25 دستگاه استانی حضور داشتند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.