سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"آموزش مهارت زندگی" از آسیب روانی جلوگیری می‌کند

سلامت روان، پیدا کردن راه‌های عقلانی برای حل و فصل کردن فشارهایی است که به اجبار در زندگی به فرد وارد می‌شود و باید آموزش داده شود.

شهرام وزیری روانشناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص مراقبت از سلامت روان خود و خانواده گفت: مسئله سلامت روان چیزی مثل سرماخوردگی نیست که بگوییم مثلا با دوری از ویروس‌ها و شستن دست‌ها به آن مبتلا نمی شوید و سلامت روان پیدا کردن راه‌های عقلانی برای حل و فصل کردن فشارهایی است که به اجبار در زندگی به افراد وارد می‌شود.

این استاد دانشگاه افزود: این فشارهای روانی، مثبت و منفی ندارد و در همه کشورهای دنیا به مردم وارد می شود.

وزیری اظهار داشت: کسانی می توانند سلامت روان خود را حفظ کنند که مهارت لازم را یاد گرفته باشند.

این روانشناس تصریح کرد: بسیاری از ما خیلی از مهارت‌ها را یادنگرفته‌ایم ولی با آموزش یاد می‌گیریم، سلامت روانی نیز این چنین است و با آموزش صحیح، فرا گرفته می‌شوند.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه گفت: متولیان اصلی در امر آموزش سلامت روان، در وهله اول آموزش و پرورش و سپس صدا و سیما هستند، در مدارس از همان دوران کودکی آموزش داده شود.

وزیری با بیان اینکه نگاه به سلامت روان با قرص و دارو اشتباه  است، افزود: جایگاه روان شناسان در سیستم سلامت روان مجهول است و می توانند با حضور در مدارس به دولت کمک کنند ولی گاهی تمامیت خواهی بعضی افراد، مانع از این قضیه می‌شود.

وی در پایان گفت: در کنار درس‌های دانشگاهی دانشجویان باید مهارت‌های مختلف زندگی را آموزش ببینند تا با دست پر به جامعه وارد شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.