روش‌های نادرست لاغری در جامعه بسیار رایج شده که بدون مشورت با پزشک است که این کاهش وزن موقتی و برگشت پذیر است.

محمد تقی انوشه متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: روش‌های نادرست لاغری در جامعه بسیار رایج شده که روش‌های مفیدی نبوده و این کاهش وزن موقتی، برگشت پذیراست. 

وی افزود: روش‌های مختلف نادرستی مانند نخوردن، رژیم‌های تک خوری، آب درمانی که در این روش کالری دریافتی بسیار کم می‌شود و حتی به صفر می‌رسد و همچنین رژیم‌های پر پروتئین – کم کربوهیدارت که در این رژیم با محدود کردن شدید کربوهیدرات‌ها بدن وضعیت دیگری پیدا می‌کند و شرایطی ایجاد می‌شود که بدن از چربی برای تامین انرژی استفاده می‌کند. 
نتیجه‌ِی این رژیم تحلیل بافت‌های پروتئینی بدن برای تامین گلوکز است و به این طریق کاهش وزن ایجاده می‌شود که آثار مخربی بر سلامت دارد. 

این متخصص اظهارداشت: در روش‌های نادرست لاغری عضلات تحلیل می‌روند و ریزش مو، افسردگی، آسیب‌های قلبی و خراب شدن پوست را در پی دارد. 

وی تصریح کرد: در بعضی از روش‌ها از داروهای لاغری هم برای کاهش وزن استفاده می‌شود که این کاهش وزن موقتی است و با تمام شدن دارو وزن دوباره به حالت قبل برمی‌گردد. 

انوشه در پایان گفت: یک رژیم غذایی متعادل که شامل همه گروه‌های غذایی باشد یک رژیم درست و مفید است که معمولاً طولانی مدت است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.