سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسيا اليوم:

تحريم روسيه، ژاپن و آلمان را به شدت متضرر خواهد کرد

افزایش تحریم روسیه به اقتصاد آلمان و ژاپن بیشترین خسارت اقتصادی را وارد می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم ؛ مجری این شبکه گفت : افزایش تحریم روسیه به اقتصاد آلمان و ژاپن بیشترین خسارت اقتصادی را وارد می‌کند.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان گفته است در صورت لزوم اعضای گروه هفت کشور صنعتی احتمالا تحریم‌های خود را علیه روسیه افزایش خواهند داد. خبرنگار این شبکه همچنین افزود : وی در دیدار شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در برلین این سخن را گفته است.

مرکل افزود : اعضای گروه هفت درگذشته پشتیبانی خود را از این امر اعلام کرده‌اند و چیزی وجود ندارد که مانع از اجرای مشترک این اقدامات شود. 

شینزو آبه نیز ضمن تمجید از اتحاد موجود میان این کشور بر اهمیت دستیابی به توافق با روسیه تاکید کرد. این درحالیست که همه می‌دانند تنش در روابط با روسیه بیشترین تاثیر را بر آلمان و ژاپن می‌گذارد. ژاپن پیشنهادهای سخاوتمندانه‌ای درخصوص سرمایه گذاری در زمینه انرژی از روسیه دریافت کرده است. روسیه به ژاپن پیشنهاد کرده است در طرح توسعه میدان انرژی شرق دور روسیه سرمایه گذاری کند. از زمانی که شینزو آبه در ژاپن به نخست وزیری رسیده است روابط این کشور با روسیه به نحو چشمگیری تقویت شده است.

بن آریس کارشناس اقتصادی و سردبیر پایگاه اینترنتی اقتصاد و تجارت موسوم به بیزنس نیو یوروپ در این خصوص گفت : بازار روسیه دومین بازار بزرگ کالاهای خرد در اروپا محسوب می‌شود و این مسئله صرفا برای آلمان اهمیت ندارد بلکه برای ژاپنی ها نیز مهم است که ساخت کارخانه تولید خودروهای سنگین را در شرق دور روسیه آغاز کرده اند. ژاپنی‌ها به صورت فزاینده‌ای واردات گاز مایع از ساخالین روسیه را افزایش داده‌اند. روسیه نقش مهمی در بهبود  اوضاع اقتصادی ژاپن دارد. براین اساس قطع رابطه ژاپن با روسیه هزینه اقتصادی سنگینی خواهد داشت و در صورت تاثیر گذاری آن بر اوضاع اقتصادی ژاپن این مسئله احتمالا هزینه سنگین سیاسی برای دولت ژاپن خواهد داشت.

روسیا الیوم در ادامه گفت: هزینه‌های تحمیلی به آلمان بیش از این خواهد بود. افزون بر مسئله واردات گاز آلمان از روسیه شرکتهای آلمانی فعال در روسیه دهها برابر زیان خواهند دید. به همین علت می‌توان گفت که از دست دادن جایگاه در روسیه آخرین چیزی است که اقتصاد آلمان می‌تواند بپذیرد.

بن آریس کارشناس اقتصادی روس گفت: 6 هزار و 500 شرکت آلمانی در روسیه فعال هستند و این بحران تاثیری جدی بر آنها خواهد گذاشت. رئیس شرکت مهندسی زیمنس حدود یک هفته پیش پس از اوج گرفتن بحران اوکراین با ولادیمیر پوتین دیدار کرد و تاکید کرد که همکاری‌های زیمنس با روسیه در زمینه ساخت خط آهن تندرو تحت تاثیر این بحران قرار نخواهد گرفت. البته ما می‌دانیم که محافل تجاری آلمان برای مهار تحریم ها فشار سنگینی به دولت این کشور وارد می‌کنند. 

خبرنگار روسیا الیوم افزود: البته مقامات آلمانی از ناحیه دیگری نیز تحت فشار هستند و همین موضوع موجب می شود که آلمان از تجار خود بخواهد در چارچوب منافع تجاری با آمریکا منافع خود را نادیده بگیرند.اکنون این پرسش مطرح است که کدام یک از این فشارها به نتیجه خواهد رسید.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.