در میدان استقلال کی‌یف پایتخت اوکراین هنوز شماری از معترضان حضور دارند. این معترضان می‌گویند برخلاف ادعای روسیه، گروههای افراطی و نئونازی نیستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس24، در میدان استقلال کی‌یف پایتخت اوکراین هنوز شماری از معترضان حضور دارند. این معترضان می‌گویند برخلاف ادعای روسیه، گروههای افراطی  و نئونازی نیستند.

در این میدان می‌توان چادرهایی را مشاهده کرده که معترضان در آنها به طور بیست و چهار ساعته زندگی می‌کنند. برخی ها حتی به کشت و زراعت در این میدان روی آورده اند و سبزیجات خاص خود را می‌کارند.

این گروه از معترضان می‌گویند تا زمان برگزاری انتخابات در این میدان می‌مانند. آنان می‌گویند به مسئولان کنونی کشور اعتماد ندارند و خواستار روی کار آمدن افراد قابل اعتماد هستند.
یکی از این معترضان گفت : آنها مشتی بی عرضه هستند. از نظر آنها، میدان استقلال و وقایع آن سکوی پرتابی برای به قدرت رسیدن بود.

واحدهای دفاع شخصی در میدان استقلال همچنان فعال هستند و برخی از آنها از مسئولان حکومتی دستور نمی‌گیرند. گروهی از این افراطیون روز چهارشنبه  کنفرانسی مطبوعاتی نزدیک میدان برگزار کردند.

اولگ لوگران رئیس واحد امنیت میدان استقلال گفت : ما آماده ایم مردم را بسیج کنیم و به حمایت از مردم شرق و جنوب اوکراین در مبارزه با جدایی طلبی برویم.  این در حالی است که رسانه‌های روسی به ساکنان مناطق شرقی و جنوبی کشور این گونه القا کرده‌اند تظاهرکنندگان میدان استقلال عده‌ای فاشیست هستند. 

 سه شنبه شب شماری از راستگرایان افراطی در درگیریها شرکت کردند.  اگر کی یف نتواند کنترل شرق کشور را در دست گیرند، آرامش ممکن است در کی‌یف هم بر هم بخورد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار