صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد بحران اوکراین باعث شده است تا اقتصاد روسیه به علت کاهش سرمایه گذاری های خارجی و اعمال تحریم های بین المللی دچار رکود شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز ، "آنتونیو اسپیلمبرگو" رئیس دفتر نمایندگی صندوق بین المللی پول در مسکو گفت: اگر کاهش رشد اقتصادی در دو سه ماهه پیاپی تعریف رکود اقتصادی باشد، با توجه به اینکه روسیه اکنون برای دو دوره سه ماهه پیاپی شاهد کاهش میزان تولید ناخالص داخلی است می توان گفت روسیه دچار رکود اقتصادی شده است.

صندوق بین‌المللی پول که یکی از معتبرترین منابع ارزیابی و پیش‌بینی وضع اقتصادی جهان به حساب می‌آید، در گزارشی اعلام کرد پیش بینی خود درباره میزان رشد اقتصادی روسیه در سال 2014 به شدت کاهش خواهد داد و رقم آن را از  1.3 درصدی که پیشتر برای میزان رشد اقتصادی روسیه در این سال پیش بینی کرده بود به 0.2 درصد کاهش خواهد داد.

این نهاد بین‌المللی که برگسترش همکاری‌های پولی و تسهیل رشد متوازن تجارت بین الملل نظارت دارد در این گزارش هشدار داد اگر روند وخیم شدن اوضاع اقتصادی در روسیه ادامه پیدا کند باز هم میزان رشد اقتصادی این کشور را کاهش خواهد داد.

صندوق بین‌المللی پول برای رشد اقتصادی روسیه در سال 2015 نیز پیش بینی می کند که رقم این شاخص به یک درصد برسد حال آنکه قبلا رقم 2.3 درصد برای میزان تولید ناخالص داخلی روسیه برای این سال را پیش بینی کرده بود.

این در حالی است که این نهاد پولی بین‌المللی در اوایل ماه آوریل نیز در پیش بینی های خود درباره رشد اقتصادی روسیه بازنگری کرده بود و رقم آن را از 1.5 درصد به  1.3 درصد در امسال رسانده بود. در همین ماه نیز صندوق بین المللی پول توضیح داد که علت کاهش رشد اقتصادی، بحران اوکراین بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار