سخنگوی کاخ سفیدمدعی شد تحریم ها روی اقتصاد روسیه تاثیر گذاشتند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، سخنگوی کاخ سفیدمدعی شد تحریم‌ها روی اقتصاد روسیه تاثیر گذاشتند.
"جی کارنی" در نشست خبری خود در کاخ سفید گفت:"باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا  در ادامه ی مشورت ها با همپمیانان خود، در ماه ژوئن2014 به کشورهای لهستان، بلژیک و فرانسه سفر خواهد کرد. رئیس جمهور در ورشو دیدارهای دوجانبه خواهد داشت و با دیگر سران کشورها دیدار خواهد کرد و روز «آزادی » در لهستان  را گرامی خواهد داشت که به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد خروج  این کشور از کمونیسم است. قرار است رئیس جمهور آمریکا از لهستان به بروکسل برود و در روزهای چهارم و پنجم ژوئن  در اجلاس سران گروه هفت شرکت کند، پس از توافق سران گروه هفت برای لغو اجلاس گروه هشت در سوچی، این اجلاس به بروکسل منتقل شد.علت این تصمیم هم اقدام غیر قانونی روسیه در الحاق و اشغال کریمه بود. سران گروه هفت درباره ی مسائل مشترک اقتصادی، امنیت و توسعه بحث خواهند کرد. رئیس جمهور آمریکا سپس به فرانسه خواهد کرد.

جی کارنی در ادامه به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره ی افزایش حداقل حقوق و دستمزدها ، از کنگره ی آمریکا خواست که در این زمینه اقدام کند و قانون افزایش حداقل حقوق و دستمزدها در آمریکا به ده دلار و ده سنت در هر ساعت را تصویب کند.

وی درپاسخ به پرسشی درباره اعدام در آمریکا با تزریق ماده ی کشنده گفت:من درباره ی این گزارش (اعدام) با رئیس جمهور صحبت نکردم اما چیزی که می توانم به شما بگویم این است که رئیس جمهور مدت های طولانی است که می گوید درحالیکه مجازات مرگ خیلی برای بازدارندگی از جرم کارایی ندارد، اما او معتقد است که برخی جرایم بسیار شنیع هستند که مجازات اعدام متناسب آنها است.

ما در کشور خود معیار اساسی داریم حتی وقتی که مجازات مرگ توجیه دارد باز هم این مجازات باید به صورت انسانی  اجرا شود. همه درک می کنند که در این مورد ، معیار و استاندارد اجرای حکم رعایت نشد.

در ادامه خبرنگاران درباره ی اصلاح قانون مهاجرت در آمریکا و ماجرای کشته شدن چهار تبعه ی آمریکایی در بنغازی بر اثر حمله شبه نظامیان لیبیایی پرسیدند و جی کارنی نیز به آنها پاسخ داد.

در ادامه خبرنگاری درباره اوکراین پرسید.
جی کارنی در پاسخ گفت: ما به عنوان یک ائتلاف (ناتو) گام های جدی را برداشته ایم تا به اعضای ناتو اطمینان دوباره بدهیم، این اطمینان بخشی شامل تقویت توان نظامی در لیتوانی ، استونی و لتونی و لهستان می شود.هدف ما ارسال پیام برای همپیمانان ما در ناتو است تا آنها بدانند که باتوجه به اقدامات روسیه در مرز اوکراین و تلاش های روسیه برای بی ثبات کردن اوضاع شرق اوکراین، اعضای ائتلاف ناتو مثل همیشه آمادگی دارند تا به تعهدات خود براساس پیمان ناتو  عمل کنند.

وی مدعی شد: اقدامات ما (تحریم ها)، یعنی آمریکا و شرکای این کشور در اتحادیه ی اروپا و گروه هفت، تاثیری روشن روی  اقتصاد روسیه داشت. تحریم ها باعث فرار  سرمایه از روسیه شدند، میزان تولید ناخالص داخلی روسیه کاهش یافت و تمایل سرمایه گذاران بین المللی برای سرمایه گذاری در این کشور کاهش یافت. ما همیشه گفته ایم که اگر روسیه رفتار تحریک کننده اش را تشدید کند، ما نیز  هزینه ها برای روسیه را تشدید خواهیم کرد .تحریم هایی که این هفته اعلام شدند نشان دهنده ی تشدید هزینه ها برای روسیه است. این هزینه ها افزایش خواهند یافت. اگر روسیه همچنان مسیر بی ثبات کردن اوضاع اوکراین را دنبال کند و اگر بخواهد نیروهای خود را وارد اوکراین کند، آنگاه هزینه ها به شدت افزایش خواهند یافت.نکته این است که روسیه چه زمانی به این نتیجه خواهد رسید که این هزینه ها بسیار زیاد هستند. این تصمیمی است که روسیه و سران روسیه باید اتخاذ کنند. تاثیر اقدامات ما روی اقتصاد روسیه بسیار زیاد خواهد بود.

وی افزود: واقعیت این است که روسیه قانون بین المللی را نقض  کرده است و به صورت غیر قانونی تلاش کرده است کریمه را به خود ملحق کند، درحالیکه کریمه بخشی از یک دولت مستقل است.

همچنین کارنیگفت که باراک اوباما معتقد است استفاده از عبارت «آپارتاید« برای اسرائیل اشتباه بود.

وی ادامه داد مضمونی که آقای کری در پی انتقال آن بوده صحیح بوده است. وی افزود وزیر خارجه آمریکا در پی القای این بوده که "نهایتاً باید به راهکار یک دولت رسید".

چندی پیش روزنامه دیلی‌بیست اعلام کرده بود وزیر  خارجه آمریکا در یک نشست پشت درهای بسته گفته اسرائیل در حال تبدیل شدن به یک رژیم آپارتاید است.

این اظهارات جان کری، واکنش تند محافل داخلی آمریکا را به همراه داشت. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار