سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افشاگری واشنگتن پست درباره ابعاد جدید جاسوسی آمریکا / امتناع "جی کارنی " از پاسخ به رسوایی جدید

سخنگوی کاخ سفید از توضیح دادن درباره اتهام جدید مطرح شده علیه آژانس امنیت ملی آمریکا در کشورهای خارجی خودداری کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، روزنامه واشنگتن پست روز سه شنبه فاش کرد: آژانس امنیت ملی آمریکا یک سیستم جاسوسی ایجاد کرده است که کلیه مکالمات تلفنی در یک کشور خارجی ناشناس را ضبط می کند و هر مکالمه ای را تا سی روز بعد بازپخش می کند. واشنگتن پست به نقل از منابع ناشناس و همچنین اسنادی که ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی فاش کرده است، این خبر را منتشر کرد.

واشنگتن پست نوشت به درخواست مقامات آمریکایی از انتشار جزئیاتی که ممکن است به فاش شدن نام کشور مورد نظر منجر شود، خودداری کرده است. این برنامه شنود صدا تحت عنوان «میستیک» شناخته می شود و در سال 2009 شروع شد و در سال 2011 به اوج رسید و علیه اولین کشور هدف به کار گرفته شد. در این برنامه تک تک مکالمات کشور هدف به مدت سی روز ذخیره می شده و بعد از حذف مکالمات قدیمی ، مکالمات جدید ضبط می شده است.

جی کارنی سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری هفتگی خود از پاسخ دادن به سوالی درباره مقاله واشنگتن پست خودداری کرد و گفت «ما به طور کلی درباره هر اتهام یا گزارشی توضیح نمی دهیم. ما خاطرنشان می کنیم که آژانس امنیت ملی چه فعالیت هایی دارد و این واقعیت که دستگاههای اطلاعاتی ما در سایه قانون و نظارت سه بخش دولتی قرار دارند.» کارنی همچنین گفت باراک اوباما در ماه ژانویه تدابیری به منظور اصلاح فعالیت های اطلاعاتی اعلام کرد.



انتهای پیام  /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.