سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سناتور تندروی آمریکایی:

نفوذ جهانی آمریکا رو به افول و نفوذ ایران و روسیه در حال گسترش است/ لایحه ضدایرانی سریعأ تصویب و روسیه از گروه هشت اخراج شود!

سناتور جمهوریخواه آمریکایی از مواضع دولت باراک اوباما در قبال اسرائیل، ایران و روسیه شدیدا انتقاد کرد و گفت سیاست های اوباما در قبال ایران و روسیه باعث عقب گرد در سیاست خارجی آمریکا شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه هاآرتص، معاون دادستان کل سابق آمریکا در حاشیه برگزاری اجلاس کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل(ایپک) در هفته جاری در مصاحبه با روزنامه ی هاآرتص فهرست متعدد اتهامات  خود علیه دولت اوباما را برشمرد.

سناتور "تد کروز" گفت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در میان روسای جمهوری دوران اخیر در آمریکا بیشتر از همه آنها، با اسرائیل دشمنی داشته است. 

سناتور جمهوریخواه ایالت تگزاس آمریکا در مصاحبه با این روزنامه صهیونیستی  گفت مماشات باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با ایران و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ، باعث می‌شود که سیاست‌های آمریکا در مورد اسرائیل پاره پاره شود.

به گفته تد کروز، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا باعث تضعیف امنیت ملی اسرائیل و همچنین تضعیف روابط ویژه بین اسرائیل و آمریکا شده است.

وی همچنین از کاهش تحریم ها علیه تهران به شدت انتقاد کرد.

سناتور تد کروز می گوید اعمال فشار به اسرائیل و انتقاد از آن هیچ ربطی به آمریکا ندارد. 

این سناتور همچنین مصاحبه این هفته باراک اوباما با جفری گلدبرگ مجری شبکه بلومبرگ را به عنوان یک مصاحبه " قلدرمابانه" محکوم کرد. وی گفت باراک اوباما با اعمال فشار به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و در عین حال تمجید از حسن روحانی رئیس جمهور ایران و با ملایم کردن لحن خود در برابر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه باعث شده است که سیاست خارجی آمریکا دقیقا عقب‌گرد داشته باشد.

وی افزود: اینکه رئیس جمهور آمریکا اسرائیل را به انزوای بین المللی تهدید کند و نه چندان ماهرانه ، اسرائیل  را به سلب حمایت آمریکا تهدید کند، هم برای اسرائیل و هم برای آمریکا عمیقا گمراه کننده و خطرناک است.

از دیدگاه تد کروز، فقط باراک اوباما مقصر نیست بلکه کل سران دمکرات در آمریکا مقصر هستند. 

وی با اشاره به حمایت خود از لایحه تحریم ایران که سناتور مارک کرک و رابرت منندز از ارائه کنندگان آن بودند و اکنون متوقف شده است، مدعی شد: باراک اوباما، هیلاری کلینتون و هری رید (رئیس اکثریت  سنا) با ایجاد مانع برای رأی گیری در مورد این لایحه حمایت خودشان از اسرائیل را رها کردند و زمینه را برای دستیابی احتمالی ایران به تسلیحات هسته ای فراهم کردند.

تد کروز به صراحت گفت کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل با اعلام موافقت خود با به تعویق انداختن رای سنا در مورد لایحه ی کرک ــ منندز، مرتکب اشتباه شد. وی گفت: هرکسی که در کنار ملت اسرائیل است باید روی چنین رأی گیری اصرار داشته باشد و اگر رئیس جمهور اوباما می خواهد تهدید خود مبنی بر وتو کردن چنین قانونی را عملی کند، باید کاری کرد که وی مجبور به این کار شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مواضع خود را به اطلاع سران ایپک رسانده است یا خیر گفت: من اشتباهات زیادی دارم اما بی رغبتی من به اعلام نظرات خودم یکی ازاین اشتباهات است.

این سناتور درباره اوکراین نیز صحبت هایی داشت و گفت: در دوره پنج ساله ریاست جمهوری باراک اوباما تا این لحظه رهبری آمریکا در دنیا پیوسته افول کرده است و در نتیجه ی مستقیم آن ما شاهد هستیم که دایره  نفوذ روسیه و ایران و چین درحال گسترش یافتن است. باراک اوباما در پنج سال گذشته دوستان و همپیمانان ما را رها کرد و تنها گذاشت و مماشات با دشمنان ما را در پیش گرفت.

وی افزود: پرخاشگری ولادیمیر پوتین و اقدام نظامی علیه اوکراین به طور برجسته قابل پیش بینی بود چون پوتین به صورت سازمان یافته و نظام مند به دنبال سر هم کردن دوباره اتحاد جماهیر شوروی است و می خواهد سلطه روسیه را گسترش دهد و می خواهد مردمی را که در پایان جنگ سرد رها شدند بار دیگر مطیع خود کند. 

سناتور تد کروز می گوید اوباما  از همان آغاز انقلاب(کودتای)اوکراین از آن حمایت کرد که اشتباه بود. رئیس جمهور آمریکا باید پیشنهاد توافقنامه ی تجارت آزاد و مشوق های اقتصادی را در کنار کمک به زیرساخت های انرژی اوکراین  ارائه می کرد تا آمریکا بتواند صادرات گاز طبیعی مایع به اوکراین را آغاز کند.

این سناتور جمهوریخواه می گوید: آمریکا در عین حال که به آزاد شدن اوکراین از یک باجگیری اقتصادی روسیه ، کمک می کرد می توانست از منافع خود نیز منتفع شود.

سناتور تد کروز می گوید وعده ی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به جامعه ی جهانی در خصوص اینکه برای  تهاجم روسیه به اوکراین هزینه در پی خواهد بود قطعا جز خنده ی پوتین به چیز دیگری منتهی نخواهد شد.

این سناتور می گوید آمریکا باید برای اخراج روسیه از گروه هشت اقدام کند، پیمان های موجود با مسکو را مورد تجدید نظر قرار دهد و به توافقنامه ی قبلی تاسیسات ضد موشکی در شرق اروپا بازگردد درحالیکه باراک اوباما برای دلجویی از پوتین این برنامه را لغو کرده بود، اوباما همچنین باید قانون موسوم به « مگنیتسکی » را اجرا کند چون این قانون اجازه می دهد که آمریکا  افراد ناقض حقوق بشر در روسیه را هدف قرار دهد.
این سناتور تصریح کرد تنها زبانی که پوتین می فهمد زور است اما به نظر می رسد که دولت آمریکا در این زمینه توانایی نداشته باشد.
وی همچنین از سیاست های دولت باراک اوباما در قبال شهرک های یهودی انتقاد کرد و گفت: آمریکا نباید به دنبال اعمال فشار یا  قلدری کردن برای اسرائیل باشد تا آن را وادار به پذیرفتن تصمیماتی بکند که از دیدگاه اسرائیل ، با محافظت از امنیت ملی اسرائیل همخوانی ندارد.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.