یک سناتور آمریکایی قطعنامه‌ای را تدوین کرده است که در آن "‌به رسمیت شناختن موجودیت اسرائیل" به عنوان یکی از دو پیش شرط برای ایران پیش از ورود آمریکا به مذاکرات بیشتر هسته ای تعیین شده است!

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی تینک پراگرس؛ سناتور "تد کروز" قطعنامه‌ای را تدوین کرده است که در آن دو پیش شرط برای ایران پیش از ورود آمریکا به مذاکرات بیشتر هسته ای تعیین شده است.

در این قطعنامه که برای جمع‌آوری امضاء در مجلس سنا توزیع شده است، آمده است: «‌قبل از گفتگوهای دوجانبه بیشتر بین ایران و  آمریکا ، دولت ایران باید:

 1- فوراً و بدون قید و شرط  همه شهروندان آمریکایی را که در  این کشور در بازداشت هستند ، آزاد کند.

2- حق موجودیت اسرائیل را به طور علنی به رسمیت بشناسد.

در متن این قطعنامه آمده است که آمریکا و شرکایش در گروه پنج بعلاوه یک در ازای لغو هفت میلیارد دلار از تحریم ها هیچ امتیازی دریافت نکرده اند.

"مت داس" کارشناس سیاسی این قطعنامه را رد کرد و گفت:« قطعنامه جدید  یک تلاش آشکار برای تضعیف روند مذاکرات است و ادعای جنگ طلبان کنگره را مبنی بر حمایتشان از دیپلماسی زیر سوال می برد.»

"جول روبین"  مدیر امور سیاسی و دولتی در بنیاد پلاگشیرز و تحلیلگر نشریه جوئیش کرانیکل می گوید:«رهبران امنیتی اسرائیل به احتمال راه حل دیپلماتیک برای چالش هسته ای ایران فکر می کنند و چیزی که الان نمی خواهند همین تلاش ها برای زیر سوال بردن و تضعیف  دیپلماسی است. اگر این تلاش ها با موفقیت همراه شود ، برنامه هسته‌ای ایران پیش می‌رود و شاید جنگ به وقوع بپیوندد.»
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار