الحيات در گزارشي نوشت: دولت فدرال آمریکا تعطيل شده است و شاید آخرین کارمندی که دفترش را ترک کرد فراموش کرد لامپ اتاق را خاموش کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اختلاف بر سر بودجه میان نمایندگانی که بیشتر آنها جمهوری خواه هستند و مجلس سنا که اغلب آن دموکرات هستند، به این منجر شد که نمایندگان اجرای قانون حمایت از بیمه بهداشت(اوباما کر) را برای یک سال به تاخیر بیندازند و مجلس سنا بدون بررسی این طرح را در کمتر از نیم ساعت رد کرد.

وقتی که حکومت فدرال آمريکا در سال 1995 تعطيل شد، آمریکایی ها حزب جمهوری خواه را مسئول دانستند و بیل کلینتون موفق شد. امروز اوباما احساس می کند که مردم آمریکا، حزب جمهوری خواه را عامل تعطیلی دولت می دانند و این بدان معناست که حزب جمهوری خواه بهای کار خود را در انتخابات سال اینده و انتخابات ریاست جمهوری 2013 می پردازد.

سناتور "تد کروز" از جمهوری خواهان ايالت تگزاس است علیه طرح "اوباما کر" سخنرانی کرد. او که بیش از ده ماه نیست در مجلس سنا حضور دارد می خواهد نظر خود را بر دیگر اعضای حزب تحمیل و حتی آنها را رهبري  کند. 

قانون بيمه بهداشت و سلامت سه سال قبل تصویب شد و دادگاه عالی نیز سال گذشته آن را تایید کرد، یعنی اینکه یک قانون نهایی است و بازگشتی از آن نیست. با این حال حزب جمهوری خواه خواستار به تاخیر افتادن آن شده و این یعنی 11 ميلیون فقیر آمریکایی از بیمه بهداشتی سال آینده محروم هستند.

شاید خطرناکترین چیز در تعطیلی دولت فدرال این بار آن است که دو طرف گفتگو را رد می کنند و این بی سابقه بوده است. رئیس جمهور می خواهد آن را تصویب کند و جمهوری خواهان آن را رد می کنند.

دفتر برنامه ریزی بودجه به هشتصد هزار کارمند دولتی دستور داده که مرخصی بدون حقوق بگیرند، این در حالی است که بخش هاي خدمات اساسی و نیروهای مسلح که 1.4 ميلیون کارمند دارند در کار خود حضور دارند اما به احتمال زیاد پرداخت دستمزدها و بدهای های دولت، به تاخیر می افتد.

نمي خواهم ادعا کنم که من می‌دانم این بحران چگونه و کی پایان می یابد اما به احتمال زیاد جمهوری خواهان شکست می خورند . در چنین شرایط کنگره کار دولت را تعطیل کرده و صد ها هزار کارمند را بدون حقوق از کار برکنار کرد. اما اعضای این دو مجلس در آمریکا هنوز بر سر کار خود هستند و حقوقشان تضمین است.
برچسب ها: آمریکا ، دولت ، تعطیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار