هجوم نوزده ميليون از پنجاه ميليون آمريکائي فاقد بيمه خدمات درماني به پايگاه اينترنتي ثبت نام براي بهره مندي از مزاياي بيمه، اين پايگاه را از دسترس مردم خارج و کاخ سفيد را غافلگير کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ، طبق اعلام وزارت خزانه داري آمريکا، رئيس جمهور اين کشور شخصاً به موضوع مسدود شدن پايگاه ثبت نام از فاقدان بيمه وارد شده است. اوباما ظهر دوشنبه در مقابل دوربين هاي خبري در کاخ سفيد حاضر شد و از مردم خواست از راهکارهاي ديگر مانند ارسال مدارک با پست، اقدام به ثبت نام کنند.
آمار نوزده ميليون مراجعه به اين پايگاه مربوط به بيست و يک روز آغازين ماه اکتبر است و با وجود اين مشکل، تاکنون نيم ميليون نفر براي دريافت خدمات بيمه ثبت نام کرده اند.
درباره تعداد آمريکائي هاي فاقد بيمه درماني تاکنون آمارهاي متفاوتي از چهل و چهار تا پنجاه ميليون نفر منتشر شده است.
طبق اين آمارها، حدود هفتاد ميليون نفر از شهروندان آمريکائي نيز که به نوعي از بيمه هاي مختلف برخوردارند، در پرداخت هزينه هاي درماني خود با مشکل مواجه اند.
در اين حال هجوم نوزده ميليوني به پايگاه اينترنتي ثبت نام فاقدان بيمه و مشکل فني آن، بهانه جديدي را به دست جمهوريخواهان رقيب داده است تا مخالفت خود را با اين قانون دموکرات ها بارديگر ابراز کنند.
تد کروز، سناتور جمهوريخواه از ايالت تگزاس که در ماجراي تعطيلي شانزده روزه اخير دولت فدرال آمريکا نقشي محوري داشت، قانون بيمه خدمات درماني اوباما را بزرگترين نابودکننده  اشتغال در آمريکا دانست و گفت: متاسفانه مشکل حقيقي آن است که در واشنگتن، کسي به حرف ما گوش نمي دهد.
ميتچ مک کانل، رهبر اقليت جمهوريخواه سناي آمريکا نيز در واکنش به مشکل فني اين پايگاه ثبت نام از فاقدان بيمه خدمات درماني گفت: بيمه اوباما فاجعه و فقط يک بار وارد شدن به اين پايگاه اينترنتي مانند رفتن به اداره راهنمايي و رانندگي ايالتي است.
ادارات راهنمائي و رانندگي، از نظر شلوغي و سردرگمي ارباب رجوع، از اماکن مثال زدني در جامعه آمريکاست.
در اين ميان بازار نظرسنجي ها نيز بارديگر داغ شده است.
بعد از افت شديد محبوبيت جمهوريخواهان و به ويژه جان بينر، رئيس مجلس نمايندگان در ماجراي تعطيلي سه هفته اي دولت فدرال، نظرسنجي اخير شبکه سي ان ان و موسسه او آر سي، از نارضايتي پنجاه و چهار درصدي مردم آمريکا با ادامه حاکميت جمهوريخواهان بر مجلس نمايندگان حکايت دارد.
طبق همين نظرسنجي، شصت و سه درصد مردم نيز برکناري جان بينر، رهبر اکثريت جمهوريخواه مجلس نمايندگان را خواستارند.
البته اوضاع اوباما نيز وضع بهتري در نظرسنجي هاي جديد ندارد.
نظرسنجي اخير موسسه معتبر گالوپ نشان داد، تهديدات کاخ سفيد براي حمله به سوريه و نيز تعطيلي شانزده روزه دولت فدرال، محبوبيت اوباما را در سه ماهه سوم سال جاري ميلادي، سه درصد کاهش داده و به چهل و چهار و نيم درصد رسانده است. 
محبوبيتي که در سه ماه نخست آغاز بکار اوباما، شصت و سه درصد بود و اکنون حدود بيست درصد کاهش نشان مي دهد.
طبق اعلام مقامات دولت آمريکا، تا دو ماه ديگر آمار نهايي ثبت نام کنندگان براي دريافت خدمات درماني مشخص مي شود.
طرحي که دموکراتها به عنوان نردباني براي انتخابات رياست جمهوري از ان استفاده کردند و اکنون نيز قصد دارند محصول آن را در آستانه انتخابات سال آينده کنگره برداشت کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار