سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تهیه کننده " منشور ایران " شبکه سحر:

هدف شبکه سحر معرفی چهره واقعی ایران به جهانیان است

تهیه کننده برنامه "منشور ایران" سیمای انگلیسی شبکه جهانی سحر سختگیرانه تریبون چارچوب های تعیین شده در شبکه سحر را برای معرفی هرچه مناسب تر ایران در عرصه جهانی مورد تأکید قرار داد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه بین المللی سحر، مرتضی حسیبی طاهری تهیه کننده برنامه گفت و گو محور " منشور ایران " به رویکردهای این برنامه پرداخته و گفته است: در این برنامه به تحولات مربوط به ایران پرداخته می شود و رویکرد اصلی ما سیاسی است، یعنی درحدود 80 درصد مباحث سیاسی بوده و 20 درصد هم موضوعات اقتصادی و فرهنگی اجتماعی را شامل می شود. هر موضوعی که به نوعی به ایران ارتباط پیدا کند مثل روز جهانی قدس که بنیان گذار اصلی آن ایران است و یا نشست گروه 5+1 یا مسائل داخلی مهم در این برنامه بازگو می شود.

حسیبی طاهری به نحوه ارتباط مخاطبان این برنامه نیز اشاره کرد: مخاطبان برنامه از طریق پست الکترونیک با برنامه در ارتباط هستند و نظرات و پیشنهادات خود را به برنامه منتقل می کنند. بخش عمده ای از این ایمیل ها  از لندن و یا از کشورهای اسلامی است. در شش ماهه اول سال که برنامه ما از شبکه چهار سیما هم پخش می شود، مخاطبان داخلی هم به ما ایمیل می زنند.
 
طیف مخاطبان این برنامه موردی بود که از سوی حسیبی طاهری مورد اشاره قرار گرفت: مخاطبان ما در خارج از کشور شامل کلیه کشورهای اروپایی هستند. هم چنین بخشی از شبه قاره هند و بخشی از آسیا نیز در این دایره قرار دارند. در آمریکا هم مخاطبانمان از طریق اینترنت  می توانند برنامه ما را تماشا کنند.

وی در پایان گفت: مقررات یک شبکه برون مرزی مثل سحر، نسبت به شبکه های داخلی در مورد قرارگیری برنامه  در چارچوب تعیین شده، سختگیرانه تر است و با توجه به اینکه مخاطب رسانه رسمی نظام جمهوری اسلامی ایران در آن سوی مرزها، ما را از ویترین شبکه سحر می بیند، دقت های ما در مباحث محتوایی و ساختار بسیار بالا است تا چهره ای درشأن و تراز ایران اسلامی به جهانیان معرفی شود.

انتهای پیام/اق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.