سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره میانسالان وزارت بهداشت:

"تدوین سند ملی مردان" یکی از راهکارهای تغییر نگرش در ساختار "وزارت بهداشت"

دکتر علامه از تدوین سند سلامت مردان خبر داد و گفت: امیدواریم این سند سال آینده با تصویب در شورای عالی سلامت بتواند نگرش در ساختار وزارت بهداشت برای ارائه خدمات را تغییر دهد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، مطهره علامه رئیس اداره میانسالان وزارت بهداشت امروز ۵ اسفند در نشست خبری هفته ملی سلامت مردان با بیان اینکه طراحی ساختار نظام بهداشتی ما از ابتدا برای ارائه خدمات به مردان نبوده، افزود: ما طی طراحی بسته مراقبت سلامت مردان به این چالش رسیدیم، ‌چرا که اکثریت ارائه‌دهنده‌های خدمات بهداشتی خانم
هستند و از طرفی خود مردان هم علاقه چندانی به مراجعه ندارند. 

وی افزود: مردان در تمام دنیا احساس می‌‌کنند نسبت به مشکلات سلامتی که در مقابل آن قرار می‌گیرند مقاوم هستند و احساس نیاز برای خدمات پیشگیرانه نمی‌کنند که شاید یکی از مهم‌ترین دلایل آن مسئله اقتصادی باشد. 

وی به مراکز فرابخشی اشاره و افزود: همه بخش‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند تا مشکلات سلامت مردان حل شود. 

علامه ادامه داد: تدوین سند ملی مردان یکی از راهکارهای تغییر نگرش در ساختار وزارت بهداشت برای ارائه خدمات بهتر به مردان است که در حال حاضر این سند تدوین شده و امیدواریم این سند سال آینده در شورای عالی سلامت تصویب و اجرا شود.

وی اعتیاد، حوادث ترافیکی و شیوه زندگی سالم در مردان را از جمله سرفصل‌های این سند عنوان کرد و خاطر نشان کرد: ‌آموزش می‌تواند در این میان نقش اساسی ایفا کند، چرا که رعایت یک سری نکات ساده حتی در مواردی مانند خانه تکانی ممکن است سلامت افراد را به خطر بیاندازد.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.