هفته اول اسفندماه هر سال به عنوان هفته ملی سلامت مردان (سما) نامگذاری شده است که شعار این هفته در سال 93؛" ایمنی، کلید رسیدن به جامعه بدون حادثه" hsj.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ امسال برای نهمین سال پیاپی هفته ملی سلامت مردان در ایران برگزار می شود که هدف از برگزاری این هفته حساس سازی مردان 
نسبت به سلامت خودشان و آموزش و فرهنگ سازی در این خصوص می باشد که هرسال بر 
یکی از اولویتهای سلامت مردان متمرکز می‌شود. 

از سایر اهداف برگزاری این هفته ملی می توان به ترویج توجه به سلامتی قبل از بیماری، پیشگیری اولیه و تشخیص زودهنگام بیماریهای خطیر و بدون علامت در جامعه مردان، افزایش دسترسی آنان به اطلاعات سلامتی به ویژه از طریق رسانه های ارتباط جمعی، توجه به نیازهای بهداشتی، آموزشی و درمانی مردان و گسترش فرهنگ همکاری درون بخشی و برون بخشی در مقوله سلامت اشاره کرد. 

موضوع سلامت مردان از دهه 90 مورد توجه برنامه ریزان و سیاستگذاران حوزه سلامت قرار گرفته و در بسیاری از نقاط دنیا از جمله چین، اتریش، آمریکا و کانادا روز ملی سلامت مردان برگزار می شود. 

با توجه به مطالعات صورت گرفته ؛ مهمترین علل سالهای از دست رفته عمر در جنس مذکر در تمام سنین، حوادث عمدی و غیر عمدی است. همچنین مطالعات نشان داده است که در مردان بار ناشی از حوادث ترافیکی پنج برابر زنان، سقوط حدود سه برابر زنان و اعتیاد به عنوان یک عامل خطر برای حوادث حدود 10 برابر زنان می باشد. 

شورای فرهنگی وزارت بهداشت، با اشاره به لزوم استمرار آموزش در این خصوص امسال 
بر موضوع نقش سوانح و حوادث ترافیکی در سلامت مردان تاکید کرده و شعار " ایمنی، کلید رسیدن به جامعه بدون حادثه" توسط ستاد برگزاری هفته مذکور انتخاب شده است. 

گفتنی است عناوین روزهای این هفته ملی به شرح زیر می باشد.: 

جمعه اول اسفند: رانندگی ایمن 

شنبه دوم اسفند: راه ایمن 

یکشنبه سوم اسفند: خودرو ایمن 

دوشنبه چهارم اسفند: رفتارهای پرخطر و رانندگی 

سه شنبه پنجم اسفند: ایمنی در سفر 

چهارشنبه ششم اسفند: رسانه ها و رانندگی ایمن 

پنج شنبه هفتم اسفند : پلیس و رانندگی ایمن 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار