سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور پادمان‌های آژانس:

پیشرفت‌هایی با ایران حاصل شده است

معاون امور پادمان‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از بازگشت از تهران و در فرودگاه وین اعلام کرد: پیشرفت‌هایی با ایران حاصل شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، خبرگزاري رويترز در خبری فوری گزارش داد آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد  که پیشرفت‌هایی با ایران حاصل شده اما هنوز هم موضوعات مهمی باقی است.

رئیس بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه اعلام کرد ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی به پیشرفت هایی در مذاکرات بر سر برنامه هسته ای این کشور دست یافته اند اما هنوز هم موضوعات مهمی باقی است.

ترو وارجورانتا در ادامه تاکید کرد پیشرفت در مذاکرات "خوب" بوده است اما هنوز هم مسائل مهمی وجود دارد.

معاون امور پادمان های آژانس بین المللی انرژی اتمی صبح امروز دوشنبه در فرودگاه وین در جمع خبرنگاران افزود:  ما نسبت به همکاری مشترک در خصوص بررسی موضوعات باقیمانده خوش بین هستیم.

وی تصریح کرد: پس از این مرحله که گام دوم محسوب می شود و تا 15ماه می طول خواهد کشید، ممکن است اقدامات دیگری نیز لازم باشد که اتخاذ کنیم.در مورد غنی سازی با لیزر توافق شده است که ایران اطلاعات لازم را در اختیار آژانس قرار داده و ما نیز یک بازدید فنی از مرکز لیزر ایران بعمل آوریم.

معاون امور پادمان های آژانس گفت: یاد اوری می‌کنم که ما راه طولانی درپیش داریم و تا کنون پیشرفت هایی خوبی نیز داشته‌ایم.

پیشرفت هایی در مذاکرات میان ایران و قدرتهای جهان صورت گرفته و تهران ماه نوامبر در ژنو توافق کرد بخشی از برنامه هسته‌ای خود را در ازای کاهش تحریم‌ها به مدت شش ماه متوقف کند.

مذاکرات میان ایران و گروه پنج به علاوه یک ( آمریکا ، روسیه ، چین ، انگلیس ، فرانسه و آلمان ) درباره توافق جامع قرار است هجدهم فوریه در وین آغاز شود.

این مذاکرات قرار است ادامه یابد.


انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
آزانس هیچ وقت راضی نخواهد شد و این داستان ها ادامه خواهد داشت.