"سرگئی کیسلیاک" روز دوشنبه اعلام کرد: با وجود مخالفت واشنگتن با تشکیل اجلاس دوجانبه روسیه و آمریکا، دعوت از باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به روسیه هنوز به قوت خود باقی است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاریریانووستی از واشنگتن،   "سرگئی کیسلیاک" سفير روسيه در آمريکا امروز دوشنبه به خبرنگاران گفت: " به رغم مخالفت واشنگتن با تشکيل اجلاس دوجانبه روسيه و آمريکا در سپتامبر گذشته، دعوت از باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا به روسيه هنوز به قوت خود باقي است." 

 "سرگئی کیسلیاک" تاکید کرد این که روسیه به ادوارد اسنودن افشاگر فعالیت های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا پناهندگی موقت داده است سبب نوعی هیجان در واشنگتن شده است.

وی افزود: " اجلاسی که قرار بود در ماه سپتامبر برگزار شود تشکیل نشد. هر اجلاسی فرصتی برای برای توسعه روابط است. این بار برگزاری اجلاس به تاخیر افتاد. با این حال دعوت از باراک اوباما برای سفر به روسیه به وقت خود باقی است. به این ترتیب به محض این که همکاران آمریکایی ما صلاح بدانند ما آماده میزبانی از آن ها هستیم."

این دیپلمات روس تاکید کرد تاریخ دقیق دیدار آتی روسای جمهور 2 کشور را نمی داند.

سفیر روسیه در آمریکا افزود: " طبعاً‌ در اجلاس سران گروه 8 در سوچی دو طرف با هم دیدار خواهند کرد. سران آمریکا و روسیه همواره در اجلاس های بزرگ با هم دیدار می کنند همان طور که برای مثال در اجلاس سران گروه 20 در سن پترزبورگ با هم دیدار کردند. گفتگوی روسای جمهور آمریکا و روسیه در سن پترزبورگ بسیار مفید بود و فرصتی فراهم شد تا دو طرف مهمترین مسئله ای که در آن زمان مطرح بود به شور بگذارند." 

وی خاطر نشان کرد: " همین گفتگو بود که سبب شد گفتگوهای فعالانه تری انجام گیرد و 2 طرف درباره سلاح های شیمیایی سوریه با هم همکاری کنند.ً"

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار