سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عبدالله گل: برای حل بحران سوریه باید با ایران همکاری کنیم

رئیس جمهور ترکیه گفت: برای حل بحران سوریه باید با ایران همکاری کنیم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه زمان ترکیه، "عبدالله گل" رئیس جمهور ترکیه دیروز در گفتگو با خبرنگاران رسانه های ترکیه که وی را در دیدار از ایتالیا همراهی کردند، مدعی شد: من دو سال پیش در مصاحبه با مجله فارن افرز تاکید کردم که هیچ کشوری به اندازه سوریه خود را به ایران و روسیه وابسته نکرده است. 

عبدالله گل گفت : اکنون دمشق دست بالا را دارد. 

رئیس جمهور ترکیه گفت : اکنون فرصت هایی نیز وجود دارد. ایران و غرب درباره مسئله برنامه هسته ای وارد گفتگو شده اند. افزایش احتمال حل مسائل موجود از راه های سیاسی موجب آسودگی خاطر بیشتر جهان خواهد شد. آغاز دوران جدید در روابط با ایران می تواند موجب هماهنگی بیشتر ایران درباره موضوع سوریه شود. ما با حسن روحانی رئیس جمهور ایران درباره ضرورت حرکت مشترک درباره سوریه و بررسی گزینه‌های مختلف گفتگو و وزیران امور خارجه دو کشور را مامور پیگیری موضوع کردیم. 

عبدالله گل در پاسخ به سوالی در خصوص ادعای رسانه های غربی  درباره حمایت ترکیه از القاعده گفت : اینها افتراهایی است که آنان برای رهایی از احساس مسئولیت مطرح می‌کنند. آنان مقصرند ، باید بر اساس حرف خود عمل می‌کردند. اکنون که خلاء موجود در سوریه موجب پیدایش عناصر رادیکال شده است ،ترکیه را متهم و برای سرپوش نهادن بر مسئولیت خود و انحراف افکار عمومی تلاش می‌کنند.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.