"فهمي کورو" از روزنامه نگاران معروف ترکيه در گفتگو با تلويزيون کانال 7 ترکيه گفت: نامه فتح الله گولن رهبر معنوي جنبش خدمت را من تقديم رئيس جمهور ترکيه کردم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، فهمي کورو در اين گفتگوي تلويزيوني با کانال 7 ترکيه گفت : پس از بروز تنش هاي اخير ميان حزب حاکم عدالت و توسعه و جنبش خدمت فتح الله گولن با رئيس جمهور و نخست وزير ترکيه ديدار کردم.

وي گفت: ناراحتي آنان از تنش هاي اخير ‌در اين ديدارها کاملا آشکار بود. آنان از اين مسئله نگران بودند که وقايع اخير هم دولت و هم مردم ترکيه را به طرف مشکلات جدي سوق مي دهد. 

فهمي کورو افزود : من پس از ديدارهايي که با عبدالله گل رئيس جمهور و رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه داشتم ، براي ديدار با فتح الله گولن رهسپار پنسيلوانيا شدم. 

وي افزود : فتح الله گولن درباره مسئله فعاليت  آموزشگاه هاي خصوصي در ترکيه و احتمال اخراج طرفدارانش از دستگاه هاي دولتي ترکيه نگران است. هنگامي که وي درباره اين مسائل ابراز نگراني کرد ،‌ من از وي خواستم اين موضوعات را مکتوب کند. من در بازگشت از آمريکا نامه فتح الله گولن را به رئيس جمهور عبدالله گل تقديم کردم. 

فهمي کورو با اشاره به اينکه طرفداران دو جناح در مطبوعات و رسانه ها با سخنان و نوشته هايشان موجب تشديد تنش شدند ، افزود : در واقع اگر عصبانيت ها کمي کنترل ميشد ،‌اکنون تا اين اندازه با تنش مواجه نمي شديم. 

وي با تاکيد بر اينکه سخنان مثبت و لحن ملايم گولن در اين ديدار موجب اميدواري وي براي پايان تنش شده است ، گفت : من اين موضوع را به رئيس جمهور و نخست وزير ترکيه نيز خاطر نشان کردم. آنان همگي بر اين باورند که کاستن از تنش به نفع ترکيه خواهد بود اما مطالبي که پس از آن در رسانه ها منتشر شد ، موجب کاهش اين اميدواري کاهش يابد. 
فهمي کورو تاکيد کرد ، رئيس جمهور و نخست وزير ترکيه و فتح الله گولن  در ديدارهايي که با آنان داشتم هيچيک عليه يکديگر سخن منفي بيان نکردند. من تصور نمي کنم آنان مايل باشند روند کنوني را به صورت خصمانه ادامه دهند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار