مشاور رئیس جمهور ترکیه در امور خاورمیانه گفت: آنکارا تصمیم به اعمال فشار بر رئیس جمهور سوریه برای برکناری او از قدرت ندارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه عربستانی ریاض، دکتر ارشاد هرمزلو مشاور رئیس جمهور ترکیه در امور خاورمیانه در گفتگو با این روزنامه گفت آنکارا گزینه ای برای اعمال فشار بر بشار اسد رئیس جمهور سوریه برای برکنار او از ریاست جمهوری سوریه ندارد و رابطه آنکارا با دمشق به صورت کامل قطع شده است.

وی گفت: موضوع برکناری بشار اسد از قدرت باید در کنفرانس ژنو2 و براساس خواسته ملت سوریه اتخاذ شود. 

وی گفت: جامعه بین‌المللی درباره این موضوع مواضع متناقضی دارد و امیدواریم به راه حلی دست یابد که منجر به توقف خونریزی در سوریه شود.

وی درباره موضوع مشارکت اعضای ائتلاف ضد دولتی سوریه در کنفرانس ژنو 2 گفت :آنها خود باید درباره این موضوع تصمیم‌گیری کنند و ترکیه معتقد است که برگزاری این کنفرانس اگر منجر به توقف کشتار در سوریه شود و خواسته های برادران سوری ما را محقق سازد اقدام خوبی است.

هرمزلو درباره سازمان های تروریستی فعال در سوریه و میزان نگرانی آنکارا از این مسئله گفت: ترکیه با هرگونه مظاهر تروریسم با هر منشاء و توجیهی مقابله خواهد کرد.تروریسم مسئله‌ای بین‌المللی است و همه باید برای مقابله با آن تلاش کنند و متحد شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار