سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"رژیم گرفتن" از چه سنی مجاز است؟

بررسی‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد که رژیم گرفتن امروزه در زنان و دختران به مسئله‌ای نگران کننده و دغدغه‌ای بزرگ تبدیل شده است که بسیاری از دختران جوان از سنین پایین با رعایت رژیم‌های ناصحیح سلامتی خود را به خطر می‌اندازند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، احساس چاق بودن و یا لاغر بودن از سن ۱۳ الی ۱۵ سالگی آغاز می‌شود و در این میانگین سنی افراد چاقی و لاغری خود را به طور واضح تشخیص می‌دهند. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، اگر دختران نوجوان از سنین ۱۳ سالگی فعالیت بدنی روزانه را به طور منظم آغاز کنند و از یک رژیم متعادل و مبتنی بر تمام گروه‌های‌ غذایی پیروی کنند درصد چاق شدنشان‌ در بزرگسالی نزدیک به صفر است. 

نتایج مطالعات نشان می‌دهد، دختران جوان به محض احساس چاقی یا لاغری در سنین پایین حتما باید به متخصص تغذیه مراجعه کنند و از رژیم‌های اصولی و صحیح پیروی کنند. 

نتایج مطالعات نشان می‌دهند، والدین نقش بسزایی در چاقی و لاغری فرزندان خود در بزرگسالیشان دارند و با افزایش آگاهی خود درباره چگونگی استفاده از مواد غذایی می‌توانند فرزندان خود را از بیماری‌هایی که ممکن است برایشان به وجود آید دور کند. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.