سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روابط عمومي ايميدرو:

"اکتشافات وسيع" ،ارزش "ذخاير معدنی" کشور را افزایش می دهد

رئيس سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو) اعلام کرد: ايران منابع ارزشمند زيادي در بخش معادن دارد و با اکتشافات وسيع و صحيح مي توانيم تقريبا به همه ذخاير عناصر جدول مندليف در کشور دست پيدا کنيم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي ايميدرو، مهدي کرباسيان گفت: تاکنون 68 نوع ماده معدني شناسايي شده  است و مقدماتي امکان شناسايي و دستيابي به حدود 80 نوع ماده معدني هم  وجود دارد.

وي با بيان اينکه تاکنون در 100 هزار کيلومترمربع از يک ميليون و 600 هزار کيلومترمربع مساحت کشور کار اکتشافي انجام شده است ، اظهار اميدواري کرد ايميدرو در آينده نزديک با سازکار اجرايي رونق و سرمايه گذاري کافي بتواند اکتشافات معدني را توسعه دهد و بر ذخاير معدني بيفزايد.

کرباسيان تصريح کرد: يکي از مسايل مهم که مي تواند به بخش صنعت کمک کند ، توجه به حوزه معدن به معناي عام و سپس حوزه صنايع معدني و ارزش افزوده آن است. 

رئيس هيات عامل ايميدرو درباره صنعت فولاد اظهار داشت: در برنامه چشم انداز 1404 دستيابي به توليد 55 ميليون تن فولاد پيش بيني شده است که دست يافتني و عملي خواهد بود به شرط آنکه برنامه ريزي دقيق شود. 

کرباسيان تامين مواد اوليه را براي اجراي طرح هاي فولادي ، مهم خواند و افزود: اکتشاف در 200 هزار کيلومترمربع در شرق کشور در دستور کار ايميدرو قرار دارد و قرارداد اجراي نخستين مرحله از آن در سطح 12 هزار کيلومترمربع در سنگان امضا شده است و به زودي قرارداد مربوط به مرحله دوم اين طرح در محدوده اي به وسعت 20 هزار کيلومتر مربع ميان چابهار تا استان خراسان امضا خواهد شد.
انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، معدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.