نماینده مردم قم در مجلس گفت: اگر رئیس جمهور به روند سئوال و تذکر نمایندگان اعتراضی دارد باید این موضوع را به صورت کتبی به هیئت رئیسه مجلس ارائه کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، احمد امیرآبادی‌فراهانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت تعامل میان دولت و مجلس اظهار کرد: البته تعامل به معنای عدم نظارت مجلس بر دولت نیست.

وی افزود: مجلس بر اساس وظایف قانونی خود می‌تواند بر کار دولت نظارت داشته باشد؛ مردم از نمایندگان خود انتظار دارند و زمانی هم که آن‌ها به اعضای کابینه رای داده‌اند، وزرا نیز موظف به انجام کار براساس تکالیف قانونی خود هستند و این امر نظارت نمایندگان را می‌طلبد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشتر سئوالات صورت گرفته از هیئت دولت حول مباحثی همچون توافق ژنو و نیز وعده‌های وزراست، گفت: بعضی از این وعده‌ها هنوز عملیاتی نشده و نمایندگان نیز حق دارند در این زمینه تذکر بدهند و سئوال کنند ولی من عقیده دارم باید کمی فرصت داده شود تا وزرا کار را به دست بگیرند و طی زمانی منطقی اگر عملکردی داشتند که پاسخگوی نیازهای جامعه نبود، آنگاه سئوال و استیضاح را شروع کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر به نظر من زمان برای تذکر خوب است ولی برای سئوال و استیضاح مناسب نیست و حداقل 6 ماه زمان باید در اختیار هیئت دولت گذاشت به همین دلیل تاکنون پای هیچ سئوال و استیضاحی را امضا نکرده‌ام.

امیرآبادی با اشاره به خبرهایی مبنی بر اعتراض رئیس جمهور به سئوال و تذکر زیاد از هیئت دولت گفت: شنیده شده که برخی نمایندگان وزرا را تهدید می‌کنند ولی این مسائل باید شفاف گفته شود زیرا نمایندگان به دنبال اهداف شخصی نیستند و اگر کسی این ویژگی را داشته باشد، رئیس جمهور باید این مسئله را به صورت کتبی به هیئت رئیسه مجلس و هیئت نظارت بر نمایندگان اعلام کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح عمومی اینگونه اعتراضات چندان جالب توجه نیست، عنوان کرد: این امر ممکن است موجب شود مردم برداشت‌های دیگری داشته باشند.

امیرآبادی با بیان اینکه اصل این کار اشتباه است، خاطرنشان کرد: انتخاب استانداران از وظایف دولت است ولی وقتی این وعده داده می‌شود که به من رای دهید و بعداً با نظر شما استانداران انتخاب خواهند شد، نمایندگان این سئوال را مطرح می‌کنند؛ ضمن اینکه استفاده از بازنشسته‌ها نیز جزو موضوعاتی است که نمایندگان در مورد آن سئوالاتی را مطرح کرده‌اند زیرا مشاهده می‌شود شخصی پس از 10 سال از بازنشستگی، مدیرکل یک دستگاه شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی سئوالات نمایندگان از وزیر صنعت، معدن و تجارت را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: در مورد نهاده‌های کشاورزی و دامی مشکلاتی وجود دارد که نمایندگان در مورد آن‌ها سئوالاتی از وزیر داشته‌اند هرچند باز هم عقیده دارم باید فرصت بیشتری در اختیار دولت قرار دهیم البته با توجه به اینکه اعضای کابینه کهنه‌کار هستند، نمایندگان عقیده دارند باید در همین مدت هم پاسخگو باشند./س

برچسب ها: قم ، رئیس ، جمهور ، اعتراض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.