سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن وصنايع معدني ايران:

برنامه "اکتشاف" در 12 هزار کيلومتر مربع از معادن "سنگ آهن"

رئيس هيئت عامل سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران از برنامه اکتشاف در 12هزار کيلومترمربع از معادن سنگ آهن سنگان خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن وصنايع معدني ايران(ايميدرو)، مهدي کرباسيان افزود: اين کار با هدف تکميل اکتشافات و به روز شدن ارزش اقتصادي و اجتماعي معادن سنگان انجام مي گيرد و آينده درخشاني را براي مردم منطقه و صنعت فولاد کشور رقم خواهد زد. 

اين ناحيه با ذخاير زمين شناسي يک ميليارد و 200 ميليون  تن سنگ آهن، يکي از بزرگ ترين معادن سنگ آهن ايران به شمار مي آيد و کارشناسان لقب عسلويه شرق کشور را به آن بخشيده اند.

رئيس هيات عامل ايميدرو به برنامه هاي اين ناحيه معدني در توسعه صنعت فولاد اشاره کرد و اظهار داشت: با اجراي طرح هاي توسعه در معادن سنگ آهن سنگان قرار است ظرفيت توليد سنگ آهن و گندله در اين منطقه به 20 ميليون تن افزايش يابد.

يک کارخانه 2ميليون و 600 هزار تني توليد کنسانتره سنگ آهن در سنگان  فعال است و در کنار آن طرح هاي توليد 5 ميليون تن گندله و 2ميليون و 400 هزار تن کنسانتره سنگ آهن نيز در حال اجراست. 

کرباسيان در اين حال از متوازن نبودن اجراي طرح جامع فولاد در کشور به عنوان يکي از دغدغه هاي ايميدرو و ديگر نهادهاي مرتبط ياد کرد و گفت: قرار بود در اين طرح برنامه ايجاد زيرساخت ها همچون آب، برق ، گاز و جاده و ... نيز به اجرا درآيد اما چنين توازني ايجاد نشده است. 

کرباسيان از آمادگي ايميدرو براي مشارکت در توسعه امور زيربنايي منطقه سنگان خبر داد و خاطر نشان کرد: با روش هاي مشارکتي مي توان به توسعه منطقه سنگان در بخش حمل و نقل جاده اي و ريلي کمک کرد تا همزمان با توسعه اقتصادي ، شاهد توسعه اجتماعي منطقه نيز باشيم. 

معاون وزير صنعت معدن و تجارت همچنين راه اندازي دانشگاه علمي کاربردي در سنگان را در توسعه نيروي انساني منطقه موثر دانست و افزود: تاثير مثبتي در جلوگيري از مهاجرت نيروي کار ، افزايش درآمد و ... ايجاد خواهد شد.
انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، سنگ ، آهن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.