رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: پارسال 11 میلیون تن فولاد به کشور وارد و 16 میلیون تن سنگ آهن صادر شد که صادرات سنگ آهن به ارزش بالای 2 میلیارد دلار و واردات فولاد 10 میلیارد دلار بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، علی شمسی اردکانی در همایش بزرگداشت روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان کرمان ، با اشاره به اینکه 8 میلیارد دلار مابه‌التفاوت صادرات سنگ‌آهن و واردات فولاد ، برابر با 130 هزار شغل صنعتی پایدار است ، افزود: چرا نباید این رقم در کشوری که سالانه یک میلیون دانش‌آموخته دانشگاهی دارد ، برای ایجاد شغل هزینه شود.

وی با تأکید بر اینکه استان کرمان امکانات انباشت سرمایه در حوزه صنعتی را دارد ، خاطرنشان کرد: در این استان امکان دانش صنعتی و هایتک وجود دارد و آمار بالای فعالیت‌های معدنی در این خطه نشان از این واقعیت است.

شمسی اردکانی با اشاره بهاینکه علیرضا رزمحسینی به عنوان قهرمان تولید فولاد به عرصه مدیریت استان وارد شده است، تصریح کرد: به نظرم رزم‌حسینی استاندار کرمان فردی است که می‌تواند ظرفیت تولید 8 تا 10 میلیون تن فولاد را در استان کرمان محقق کند.

رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران یادآور شد: کرمان استانی است که سرمایه عظیم سخت‌کوشی، صحت، سلامت و ایمان مردم را دارد و اگر ایمان و صداقت وجود نداشته باشد، فرمول‌های اقتصاددانان به نتیجه نمی‌رسد./س


برچسب ها: وادرات ، فولاد ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.